mesiac
Sobota, 27.4.2024
Meniny má Jaroslav

Astrológia a horoskopy - 

Holismus

neznámy
neznámy | 13.7.2016 08:27
Ja nevnímam výraz "Boh" rozdielne ako "Jsoucno" či "Vedomie" je mi jedno, ktorý výraz ľudia použijú, mám za to, že je už dostatočne rozšírené, čo je pod výrazom "Boh" v starých naukach myslené i podobnosť s poznatkami fyziky :) nevidím preto dôvod to zas a znova konkretizovať
neznámy
neznámy | 13.7.2016 08:32
Čím konkrétnejší koncept, tým obmedzujucejsi, priveľa konkretizujucich slov človeka podľa mňa skôr odkloní od praxe a znovu zaklincuje do mysle, kde sa bez realizácie môže motato celý život vo fyzickom tele, i potom.....
neznámy
neznámy | 13.7.2016 08:53
Velmi přesně o tomto fenoménu mluví meyrink v rozhovoru židovského archiváře Hillela a rytce kamejí Athanasia Pernatha.
Dá se i říct že tento článek přesně popisuje "to co je vždy mimo" součet částí.
Je to to co si musí dosadit každý sám.
Je to podmíněno přijetím neurčitosti. V našem případě (logika a tento styl uvažování je vlastní především mužům) jde o přijetí kvality luny.
Spojení mužského a ženského principu v jednotu. Protože luna má schopnost propojovat vyhraňující mužský princip s kvalitami vyššího celku, kosmu(boha).
Jelikož luna(žena) je vždy universu blíže než muž, přesto že to mužsky šovinistická bible popírá, dočteš se to v mnoha pojednáních. Z řecké mytologie stvoření světa..na počátku byl chaos(prázdnota, nic, ženský prvek) a z něho vzniklo "něco" prvek mužský - vyhraňující princip. Všechny nedorozumění nepochopení války a napětí vznikají nevyvážením slunce a luny ve prospěch jedné či druhé strany. Patriarchát, mužská nadřazenost, převaha logiky nad vnitřním vnímáním..je základ nerovnováhy a tímpádem nepochopení.
Spojení luny a slunce, mužský ženský princip, ida pingala, shiva shakti..a pak nelze už tvrdit že je "něco mimo". Ale je to zapotřebí nejdříve najít - tedy dosadit.
Do té doby než tak bude učiněno jsou naše slova jen ustrnutým dogmatem. Postrádají "život".
http://www.zverokruh.sk/forum/cesty-tela-ducha/zive-slovo/
neznámy
neznámy | 13.7.2016 10:35
Opravdu si myslíš že se dá realita popsat nějakými "zásadami"?
Anebo se k ní dá "zásadami" dopídit?
neznámy
neznámy | 13.7.2016 10:47
Teze jsou obecným shrnutím bohatého procesu poznávání.

Pokud někdo čte teze doslovně, bez špetky metaforického, analogického, imaginativního, symbolického myšlení, musejí mu samozřejmě připadat suchopárné a nedostatečné, vidí z "těla" pouze kostru.


Teze můžeme brát doslovně jednoznačně a pak jsme celkem v háji abstrakce, ale teze také vybízejí k analogickému, obraznému myšlení.
neznámy
neznámy | 13.7.2016 11:31
To nie sú zásady opisujuce realitu. To čo píšeš je prosto veľmi vzdialené súčastnosti, keď ľudstvo bude na vyššej úrovni vedomia, budú podobne koncepty znieť veľmi smiešne, nebudú potrebné, keďže s úrovňou vedomia stúpa i samozrejmý celostny pohľad na realítu, svet... opakujem, že osvietenych moc po planéte nechodí, ak chcem niekomu pomôcť s uzdravenie, potrebujem rozumiet fungovaniu jednotlivosti tela i duše, i vzájomnému spojeniu
neznámy
neznámy | 13.7.2016 11:37
Nemyslím, že Bosch nemá metaforicke analogické symbolické myslenie,prave naopak, má ho veľmi bohaté, akurát sa mu to prekladá do síce pravdivých, ale niekde vedľa posunutych významov. Vedľa, nemyslím mimo :)
neznámy
neznámy | 13.7.2016 11:52
K tomuto účelu u mně nejlépe funguje příběh který může být stejnětak skutečný jako román.
Viz výše uvedený rozhovor Hilela a Pernatha. Nejlépe přibližují skutečné lidské procesy neboť jsou aplikovány rovnou na ně.
Ale možností je jistě nepřeberně. Vše může sloužit lidskému duchu stejně jako mu škodit. O tom narozhoduje ani tak metoda jako skutečný záměr.
neznámy
neznámy | 13.7.2016 11:54
ak chcem niekomu pomôcť s uzdravenie, potrebujem rozumiet fungovaniu jednotlivosti tela i duše, i vzájomnému spojeniu

veď veď :)
neznámy
neznámy | 13.7.2016 14:04
Devatero holismu podle astrologa Michaela R. Meyera, založené na Ian Smuthovi

1/ Holismus považuje všechny organické věci za celky, ne za slepence částí.

2/ Celky a jejich části se společně a vzájemně ovlivňují a mění.

3/ Každý celek má vlastní vnitřní řád nebo vzorec, zároveň je však i součástí širšího vzorce.

4/ Části jsou formovány a uspořádávány celkem. Celek je naopak závislý na spolupráci částí, které ho tvoří.

5/ Všechny celky jsou uspořádané a strukturované systémy, jimž je vlastní význam a záměr.

6/ Evoluce je neustálý růst složitosti částí a dává vzniknout rozsáhlé řadě celků od nejjednodušších k nejsložitějším.

7/ Holismus charakterizuje rozsáhlý proces evoluce jako stále narůstající. Proces je souvislý. Starší typy celků nejsou vyřazeny, ale stávají se počátečními body novějších pokročilejších vzorců.

8/ Opozice jsou smiřovány, vyrovnávány a harmonizovány celkem.

9/ Celek je větší než součet jeho částí. Celek je tvořivý; kdykoli se části spojí, aby utvořily celek, vždycky povstává něco, co je větší než části.

(Michael R. Meyer A Handbook for Humanistic Astrologer 1974, podle Jan Ch. Smuts
Holism and Evolution, 1927)
neznámy
neznámy | 13.7.2016 15:01
Co je Smaragdová deska, než teze toho, co se pokládá za hermetismus?
neznámy
neznámy | 13.7.2016 15:34
Bral bych to jako syrový polotovar k tváření, že si z toho každý tu placku doma musí upéct sám.
Můžu stvořit například antitezi. Pojem antiteze se vyskytuje v polemikách 18. století, Immanuel Kant mluví o antitetice jako o postupu, kdy se pojem vyjasňuje ve střetnutí dvojího pohledu. U G. W. F. Hegela je antiteze druhá složka či krok dialektického postupu, kdy se proti tezi postaví antiteze a v jejich střetu dojde k syntézi.
Možná že smaragdová deska je už takovou syntézou a né už tézí. Rozdíl může být v tom v jakém časovém horizontu se dají tyto myšlenky překonat.
I věčnost je jen určitý časový úsek, který se nám lidem jeví jako neměřitelný.
Podobně jako chodíme subjektivně po rovné zemi a ne po svrchlíku koule. Z tohoto úhlu pohledu je země opravdu pro nás více placatá než kulatá - z praktického hlediska. A zaplaťpánbů za to chodit po svrchlíku by bylo nepraktické. Říkáme přece "stůj na rovné zemi" a né "stůj na svrchlíku". Domnívám se že každá věc která jde dokázat jde stejně dobře i vyvrátit.
A podle smaragdové desky osvícení taky nikdo ještě nedošel.
Nejsem si jistý jestli jsou tyto postupy v konečném důsledku v něčem přínosné. Proto nezastávám žádnou tezi.
Zenoví mniši žijí bez nich koukají 30 let do zdi necítí se o nic ochuzeni. Kdo to rozsoudí či posoudí? Já nevím.
neznámy
neznámy | 13.7.2016 15:37
8/ Opozice jsou smiřovány, vyrovnávány a harmonizovány celkem.

Můžete prosím popsat proč jen opozice a né třeba kvadráty?
Znamená to nějaký dopad na výklady synastrií?
Děkuji za názor.
neznámy
neznámy | 13.7.2016 15:43
opozice tu není myšlena čistě astrologicky, ale symbolicky, aplikováno na astrologii vztahuje se na každý tzv. disharmonický vztah/aspekt nejen v synastrii. Ze života známe případy dvojic, jejichž napjatý vztah je harmonizován přítomností třeho člověka (když už jsme u té synastrie). Formuloval to sice astrolog, ale není to primárně astrologický text.

Najdu ktomu trefnou poznámku Jana Mukařovského
neznámy
neznámy | 13.7.2016 16:13
Jan Mukařovský píše v Pojmu celku v teorii umění:

"Souvztažnost složek, na níž je založena jednota umělecké struktury, není nezbytně kladná, neboť i soulady i rozpory spájejí strukturu v jednotu."

To se dá snadno aplikovat i na jakýkoliv horoskop, neboť ten je strukturovaným celkem, zahrnutým ve vyšších strukturovaných celcích holarchicky (méně přesně vertikálně) i v horizontálních vztazích (pole vztahů), neboť každá nativita je současně tranzitem vůči ostatním nativitám.
neznámy
neznámy | 13.7.2016 16:49
Může to někdy znamenat i to že někomu je špatně protože jinému je zase dobře?
Ale vzhledem ke globální holistické jednotě tudíž "v pořádku"?
neznámy
neznámy | 13.7.2016 17:04
v pořádku to rozhodně není. Chceme-li "léčit" máme napravovat porušené vztahy mezi jednotlivými prvky, celek pak léčbu dokončí. V tom spočívá holistická-celostní léčba. Lékař léčí, příroda - větší celek uzdravuje, ale ne vždy se to povede.

Proto je křesťanskými alchymisty považován Ježíš Kristus za ztělesnění kamene mudrců, panacey, neboť byl léčitelem, který uzdravoval už jen tím, že se někoho dotknul, nebo v minimálně jednom případě se nemocný dotknul jeho, ale po vzkříšení stal se salvatorem, spasitelem, léčitelem světa lidí, napravil vztahy mezi jednotlivými prvky lidmi a jelo se nanovo.
neznámy
neznámy | 13.7.2016 21:44
Domnívám se že ježíšovo léčení byl pouze vedlejší produkt toho o co mu šlo především.
Hledejte království boží a vše ostatní vám bude přidáno.
Mnozí se paradoxně království božího dotknou spíše když onemocní. Nebo je potkají neznáze. Padnou( třeba na kolena) a z bídy jsou pak připraveni ke změnám.
Obávám se že zákony přírody( i boží) pramálo dbají na nějakou lidskou představu spravedlnosti. Jistěže nikdo nechce dobrovolně trpět. Ale domnívám se že utrpení je vepsáno v samotné základy lidské existence a není možné to změnit.
To je jeden z důvodů hledání jiné než této materiélní existence. Boha, království božího, nirvány.
Člověk naplněný zkušenostmi poznává že snažit se změnit koloběh světa( který byl již stvořen) svým pošetilým zásahem je jako nosit vodu proti proudu řeky po lžičkách.
Ale na druhou stranu, něco dělat je lepší než spát. Ještě lepší je bdít.
neznámy
neznámy | 14.7.2016 03:11
smrt tj. rozpad je zakódována do základů kosmů od počátku, už atomy se rozpadají umírají, kdybych věřící, jakože jsa antiteista nejsem, běžel bych reklamovat zmetek na ředitelství Stvoření sro
neznámy
neznámy | 16.7.2016 12:08
Stránka:
1 2 3
 

Poèítam horoskop... Počítam horoskop...