Ľudská duša -
6 mesiacov do konca života, ako s nimi naložiť?
Že ty stále máš a prezentuješ svoju predstavu o tom, ako by si chcela, aby to bolo. A to je prekážkou tomu, aby si to uvidela tak, ako to naozaj je.
Čiže - keď vravím, že nechceš vedieť, ako to je, nie je to preto, že by si odmietala môj výklad sveta, ale preto, že sa držíš svojej predstavy, ako chceš, aby to bolo.
Jediné, čo ti odporúčam (vnucovať je silné slovo), zbav sa svojej predstavy.
Potom sa ti ukáže skutočnosť, alebo Pravda, keď chceš.
svět byl zvláštní a záhadný! Byla tu modř, byla tu žluť, byla tu zeleň, nebe
plynulo i řeka, nehybně stál les i hory, všechno krásné, všechno záhadné a
magické a uprostřed Siddhártha, procítající, na cestě k sobě samému. To vše,
všechna ta modř a žluť, řeka a les, poprvé vstoupily okem do Siddhárthy.
Přestaly být kouzlem Máry, přestaly být závojem Máji, přestaly být nesmyslnou
a nahodilou rozmanitostí světa jevů, kterou opovrhuje každý přemýšlivý
bráhman, ošklivící si mnohotvárnost a hledající jednotu. Modř byla modří, řeka
byla řekou, a i když také v modři a řece pro Siddhárthu skrytě žila jednota a
božství, bylo v tom přece jen cosi božského a významného, zde byla žluť a
modř, tam nebe a les, a tady Siddhártha. Smysl a podstata nebyly kdesi za
věcmi, byly v nich, ve všem.
"Jak jsem byl hluchý a němý!" myslel si rychle kráčející poutník. "Ten, kdo
čte písmo, jehož smysl chce rozluštit, nepohrdá znaky a písmeny a nenazývá je
klamem, náhodou a bezcennou slupkou, nýbrž je čte, studuje je a miluje,
písmeno za písmenem. Ale já, který jsem chtěl číst v knize světa a v knize svého
vlastního života, já jsem kvůli předpokládanému smyslu pohrdal znaky a
písmeny, nazýval jsem svět jevů klamem, nazýval jsem svůj zrak a svůj jazyk
náhodnými a bezcennými jevy. Ne, to už je pryč, procitl jsem, skutečně jsem
procitl a teprve dnes jsem se narodil."
Hermann Hesse
Máš to všade, ešte aj v tomto úryvku.
Všetko sa deje nevyhnutne.
A ono sa to nijako, ako som už aj v tejto téme napísal, nevylučuje s pociťovaním, žitím, emóciami a farebnosťou života, sveta ....
To ty a hanga zastávate názor "buď - alebo", keď vám vychádza z toho, že všetko sa deje nevyhnutne, že je to bez života a zmyslu :)
Je to naladenie a sústredenie pozornosti asi tak, akoby si sa niekde nudil, nebol duchom prítomný a chcel odtiaľ čo najskôr vypadnúť. Samozrejme, že potom plne neprežívaš stav bytia, v ktorom práve si. Veľa ti toho uniká, nedotýka sa ťa.
Nemôžem hovoriť za Hangu, ale na mňa to pôsobí takto.
A teda aj donekonečna udržiavať utprenie? :)
Tento život v 3D tu nie je nato, aby bol donekonečna udržiavaný za každú cenu.
Je to ako škola.
Školu máš dokončiť a opustiť, posunúť sa ďalej.
A pokiaľ ťa v tej škole, ktorá už ťa nemá čo naučiť stále držia, tak áno, chceš odtiaľ vypadnúť. Lebo je to tu nuda, stále to isté dokola a ešte to aj často bolí :)
Chodili sme si k nemu pre triesky, kvôli výtvarnej výchove. Po naostrení sme ich používali na kreslenie tušom. A vždy sme pobyt v jeho "kancelárii" :-D využili aj na hľadanie uhlia s ligotavými kúskami pyritu. To boli časy, ti poviem... :-)
Takže to tu vkladám, možno budeš chcieť reagovať:
"A to je právě o nastavení druhé tváře, který lidé chápou tak, když tě někdo uhodí, tak máme hned nastavit tvář druhou a nechat se uhodit i tam. Je to však o tom že máme pro toho člověka nachystanou druhou tvář, v tom smyslu že mu bude ochotná pomoci až se sám dostane do potíží. Až bude čekat na pomoc, ať už ublížil jakkoliv a je to velmi těžká zkouška, neb člověk je plný odporu a bloku. Přesto když to člověk dokáže,ocitne se na vlně mysteria, neb to je ta velikost, nastavit druhou tvář, mít pro toho kdo nám ublížil nachystanou pomocnou ruku. Tyhle okamžiky jsou s velkým O, Neb lidé jsou plní msty a žijí jen pro pomsty. Denně vychází z domu, aby se někomu mstili, aby vrátili ublížení, přehlížení, nadřazenost, opovržení, poté když přijdou večer domů zjišťuji, že ač se snažili vrátit pohrdání druhým, že jim to přineslo nové zklamání."
rozlišovanie dobra a zla vnímam vlastne aj ako rozlišovanie života a smrti, alebo inak, rozlíšenie toho kde prúdi život, kde je bytie od mechanického prežívania tela
obraz nevyhnuteľnosti, ako ho predkladáš, je pre mňa ako truhla. Tak ako život presahuje telesnosť, i smrť sa môže rozprestierať v biologicky živom. Preto je pre mňa dôležitá vôľa, vôľa žiť, možnosť kedykoľvek si vybrať život alebo smrť, a to vlastne bez ohľadu na to, či som v tele alebo nie
Nevyhnuteľnosť z tohto pohľadu je v tom, že smrť v skutočnosti neexistuje, lebo život je večný, a tak kedykoľvek môže každý smrť opustiť , pochopiť, že je ilúziou a vstúpiť do života a nevyhnuteľne sa to i stane