Hudba a filmy -
NEDOTKNUTELNÍ
http://www.csfd.cz/film/306731-nedotknutelni/-HEART-
Smála jsem se od srdce i ronila slzy dojetí. Jedním slovem úžasné, skvělé, excelentní, grandiozní,... :-))
Proto třeba zbožnuju Kusturicu, Dragoejviče sice jsou jejich filmy někdy na hranici šílenosti, o to víc, že věrně a detailně zrcadlí surový život v bývalé Jugoslavii. :-)
Na mńa ten film pôsobil povrchne a pateticky.
Ked si pridala túto tému, povedala som si, že asi nie som v poriadku :D, tak som si mrkla recenzie k filmu a zistila som, že nie som sama.
Táto recenzia tak zhruba hovorí aj za mńa.
http://www.fffilm.name/2012/06/recenze-nedotknutelni-intouchables-70.html" rel="nofollow" target="_blank"> http://www.fffilm.name/2012/06/recenze-nedotknutelni-intouchables-70.html
A teraz prosím všetkých zúčastnených nadšencov, nezastrelte ma. :)
Díky pár dobrým myšlenkám já osobně odpustím i ten hoollywoodský háv ;-)
Je sice pár věcí, které bych tomuto filmu vytkla, ale komentář který jsi v odkaze poslala se mi zdá dost přehnaný, protože pak nechápu to vysoké hodnocení 70%.
neboj sa, Zuzi, nikto ťa nebude chcieť strieľať za tvoj názor, veď si tak mierumilovný človek, že už len to by toho druhého odradilo.
Veď ani kvalitný film nemusí sadnúť každému, závisí od spracovanej témy, vkusu.
Ale predsa len, som fanda filmového klubu (čo-to napozerané mám) a keď už - pozriem si skôr kvalitné filmy, kde téma a zmysluplnosť majú čo dočinenia s originalitou spracovania. Nie každému ale musí pasovať každá téma a novosť, tak ako maliar, ktorý maľuje štetcom prírodu, nemusí vidieť zmysel v avantgarde. Presne ako film Prokletí žutozeleného skorpiona- ja som sa zasmiala a komška pri ňom zaspala:)
Čo sa ale tej kritiky týka, musím ostro skritizovať. Autorke by som odporučila knihu Ako písať recenzie (ak sa dobré pamätám na názov). Takéto texty zavádzajú a mätú študentov, ktorí ich sťahujú ako vzor a erudovaní odborníci im práce vracajú so známkou FX. Keďže moje posledné štúdium smeruje práve týmto smerom a touto oblasťou by som sa chcela niekedy zaoberať, musím povedať, že tento text postráda základné znaky recenzie.
Možno ho označiť za dobre vyslovený názor človeka - zanieteného laika, ktorý sa podľa toho, čo som prečítala, považuje za zbehlého v kinematografii. Nijaký odborník ani dobrý kritik by však takýto útvar nenazval recenzia.
Takže tvoj názor beriem, je opodstatnený, ale ten text - ufff. Ak takéto texty začnú ľudia považovať za recenzie, tak prichádza pomalá smrť svetu kvalitnej literatúry.
Ale keď niektoré pojmy sa používajú v tak všeobecnom význame, že špecialistu a odborníka to môže zákonite naštvať.
Úplne chápem.
Vďaka, že ma nezastrelíte, aspoň dožijem koniec sveta. :D
Napriek tomu si myslím, že je treba vzájomný rešpekt v oblasti názorov, pretože aj názor laika dokáže odborníka obohatiť, ak je odborník naozaj odborník a dokáže ho vypočuť a brať do úvahy. Predsa len, viac než polovica čitateľov a divákov sú laici, takže treba brať do úvahy nejaký ten všeobecný potenciál ľudí a ich schopnosť vnímať syntetickosť umenia (napr. vo filme).
Niektoré veci sa však nedajú prekročiť, lebo to by už naozaj stratilo umenie na kvalite, hlavne znaky textu, ktoré ho zaraďujú k určitému žánru.
Recenzia nikdy nehodnotí celý film, knihu a týka sa nových diel. Staršie filmy a knihy nie sú vhodné recenzovať. Recenzia dokonca ani nesmie dielo dobovo či žánrovo zaradiť, ani sa nemá zmieniť o tom, lebo recenzia je recenziou práve preto, že sa netýka historických diel. Ak sa dielo historicky zaraďuje, ide už o interpretáciu, ale aj tá má prísne špecifiká, aj keď je ich menej.
Kvalitná recenzia väčšinou hodnotí len najvýraznejšie črty filmu alebo iného diela, vyberá maximálne 2-3 hlavné znaky, ktoré rozoberá z viacerých uhľov a podáva k nim pozitívne aj negatívne súvislosti.
V kritike nemá byť ani jedna zbytočná veta, slovo, ozdoba, zosmiešnenie, ironické zovšeobecnenie, nemala by narážať na názory iných čitateľov, ani porovnávať svoje názory so všeobecnou mienkou .