Cesty tela i ducha -
SME BOHOVIA, STVORITELIA ,STAVITELIA
chcem sa opytat kto z vas precital bibliu alebo jednotlive evanjelia a pochopil vsetky tie metafory alegorie a nepolopatisticke texty co vlastne znamenaju a kto z vas sa stretol s vedou Noetika.jana.-BIGEYE-
napr. som nevedela ze boli dva stromy z ktorych prvy ludia nesmeli jest strom poznania ktory ochutnali a tym sa stali sucastou bozstva vesmiru a preto sme sa tak daleko vo vyvoji dostali /dalej nez nam je dane dnes vediet/, ludstvo je uz velmi daleko nez si mi dokazeme predstavit a strom zivota a z toho si neochutnali lebo keby tak by sme boli nesmrttelni a to ,,tvorca,, uz vobec nechcel.ale to by chcelo osobnu debatu priznam sa ze rada sa pustam do takychto rozhovorov lebo druhi mi tiez davaju kopec vedomosti.
myslim ze tam smerujem k co najvacsiemu poznanie nech uz to znamena cokolvek,ale najdolezitejsie je prv poznat sam seba a to je drina,ze......jana.
anna ja nemozem tebe zarucit ze to co tu pisem je pravda ale mne to dalo uspokojenie aspo na urcitu dobu ked mi bude umoznene vediet viac lebo to si neurcujem ja ale niekto,, iny ,, ale mozem sa snazit.j
Volá sa 21 gramov.
"21 gramov. Toľko váži kolibrík, čokoládová tyčinka, alebo 5 niklákov. Hovorí sa, že presne toľko váhy stratí človek v momente svojej smrti. Ale čo v živote skutočne zaváži? Život sám? Zdravie? Šťastie? Rodina? Láska? Viera? O tom hovorí znepokojujúca metafyzická poéma režiséra Alejandro Gonzáles Iňaritu-a."
tak mozno zas dajaka metafora alebo 2 stromy.....
vraj vsetka mudrost a poznanie su v biblii len ju musime vediet spravne citat lebo ludia pred nami vela vedeli ibaze to zabudli.ale to je tazko mi takto debatovat o takejto teme. ja som tu dala jednoduchu otazku.jana.
Reč evanjelií je obrazná, môjmu vnímaniu veľmi blízka, takže aj zrozumiteľná.
Ale nedá sa brať úplne doslovne, pretože preklady z pôvodného jazyka sú už nepresné, častokrát prekrútené.
Neviem, či človek pri smrti stráca 21 gramov, alebo omnoho menej, mne na tom nezáleží. Aj hmota je v podstate nehmotná.
Ten film je ale práve o zmysle toho neviditeľného v našich životoch a o tom ako veci raz do seba zapadnú a súvislosti sa spoja a osudy jednotlivcov sa stretnú v jednom bode.
Preto som ho spomenula. :)
SZ je v důsledku sbírka legend a mýtů nějakého pouštního kmene. Ty příběhy s stát mohly a nemusely a nebo se z nich stalo jen něco apod. Ale prostě jedná se o mýtus, ze kterého se učinil fakt, takže pak v Americe někteří lidi věří, že Země je +/- 6000 let stará. Prostě z toho učinili prvotní dějiny světa.
NZ je zase zapsán lidmi a to církev ani nepopírá - proto můžou přepisovat a překládat NZ stále jinak apod. Narozdíl od SZ, kterej židi považujou za neměnný text. Pravda v hebrejštině to má úplně jinou hloubku než v překladu, protože je nedostatečný a v podstatě tomu člověk nemůže porozumět.
Četl sem oboje a jako moc mě to nenadchnulo. Podobné jako jiná náboženská literatura, která je v podstatě fanatická. Neustálé přesvědčování, že to je právě takto a takto.. SZ když sem ho četl poprvé ) česky mi připadal jako dějiny dívných válek, které vedl lid žárlivého boha neurotika. Nevím, asi sem moc kritickej... když to čte člověk doslovně tak to tak působí, když se na to člověk dívá v hebrejštině a aplikuje kabalu, tak se dostávají na světlo hoodně zajímavý věci..
K těm 2 stromům v ráji: Jeden je strom poznání dobrého a zlého - z něj sežrali to ovoce a ten druhý je strom života, kterej je uprostřed ráje - to je nesmrtelnost.. když sežrali to ovoce z prvného stromu tak spadli z ráje na zemi a už nemohli jíst ovoce ze stromu života (viz film Fontána) tak jsou lidé smrtelní...
No nejtěžší je z NZ Apokalypsa...na to jsou různé výklady atd. Nejbližší mě je nápad okultisty E. Léviho (19. stol.) na to aplikovat kabalistický pravidla práce s textem, slovem, větou,.. a pak to ukáže )úplně jiný souvislosti zase..
To sou složitý věci.. myslím si že bez znalosti hebrejštiny se SZ nedá vůbec moc dobře DO HLOUBKY pochopit..