Astrológia a horoskopy -
Martina Lukášková Inanna a Lilit
Co je astrologie? Pozorování změn na obloze a hledání souvislostí těchto změn "nahoře" se změnami "dole!. Jen část mýtů je založena právě na studiu těchto nebeských jevů (např. zde zmíněný mýtus o Inanně). Astrologie se bez mytologie docela dobře obejde, může interpetovat jinou symbolikou než mytologickou, pokud ovšem nezstáváme názor, že skrze planety k nám promlouvají bohové, nebo dokonce, že planety jsou bohové samotní.
Mýtus se odehrává za onoho času, je to příběh, který se udál, ne který se děje. Astrologie se naopak děje v určitém čase a v určitém prostoru.
Pokud bychom chtěli rehabilitovat to, co je ženskému světu zapovězeno a co se do společnosti nehodí, měli bychom se obrátit na Venuši a sledovat hodnoty, libost a nelibost jednotlivých lidí. Pokud tak učiníme, a to s odvahou, nalezneme u každého značnou dávku vzrušení z věcí, které by se člověk normálně bál vyslovit. Alá Zvíře v nás nikdy nespí. Právě ona pudovost je svázána s Venuší, s emocemi, na kterých stavíme své hodnoty.
Ak sa Lilith v babylonskej astrologii nepouzivala, potom su na nete nepravdive informacie.
To je jedna moznost...
Nasla som konkretne toto:
Lilit - Černá Luna v babylonské a asyrské astrologii
Na základě dostupných poznatků se s Lilit-Černou Lunou pracovalo již v babylonské a asyrské astrologii. Ve středověku se pochopitelně z astrologie vytratila a vrátila se do ní až začátkem 20. století – téměř současně s objevem planety Pluto (podobný princip). Ve stejném období začaly „viklat“ i patriarchální hodnoty. Náhoda?
http://www.pannacz.com/astrologie.4/cerna-luna-v-horoskopu-postaveni-ve-znamenich.342.html
Ako to vlastne cele zdovodnil.
Co sa tyka mytologie a astrologie, myslim si, ze jedno aj druhe je obrazom sveta a cloveka pomocou jazyka symboliky. Tak isto Biblia a mnoho ineho.
Su skutocnosti, ktore sa inak ani vyjadrit nedaju.
Nas normalny jazyk k tomu este ani zdaleka nedospel.
Predstavovat si planety ako bohov je rovnako smiesne ako predstavovat si Boha samotneho. :)
Každý si jistě dokáže představit, že interpretace apogea a prázdného ohniska bdou rozdílné.
Podle mého názoru se černé Luně dává pozornost zejména proto, že ji měl C.G.Jung v konjunkci s MC.
S rozlišováním mýtu a symbolu e dostáváme na půdu semiologie. Jde o dvě různé kategorie. Symbol je jednou z kategorií znaku a mýtus je jednou z ategorií literárního útvaru. Tzn. že Mýtus je vždy symbolický, zatímco symbol není použit pouze k vyjádření mýtu.