mesiac
Piatok, 26.4.2024
Meniny má Jaroslava

Astrológia a horoskopy - 

Martina Lukášková Inanna a Lilit

neznámy
neznámy | 8.6.2012 14:10
černou Lunu zavedl do astrologie Sephariel v první polovině 20. století, dodnes se astrologové přou zda se má za černou Lunu považovat prázdné ohnisko elipsovité dráhy Luny nebo její apogeum, zda ji počítat jako střední, nebo pravou - způsoby výpočtu dávají poměrně odlišné výsledky a tudíž se jejich nativní pozice a tranzity/direkce na ně se vztahují k jiným životním zkušenostem v jiném čase.

Co je astrologie? Pozorování změn na obloze a hledání souvislostí těchto změn "nahoře" se změnami "dole!. Jen část mýtů je založena právě na studiu těchto nebeských jevů (např. zde zmíněný mýtus o Inanně). Astrologie se bez mytologie docela dobře obejde, může interpetovat jinou symbolikou než mytologickou, pokud ovšem nezstáváme názor, že skrze planety k nám promlouvají bohové, nebo dokonce, že planety jsou bohové samotní.

Mýtus se odehrává za onoho času, je to příběh, který se udál, ne který se děje. Astrologie se naopak děje v určitém čase a v určitém prostoru.
neznámy
neznámy | 8.6.2012 14:49
Nezlobte se, že odpovídám tak sporadicky. Mám nemocné děti a hlavu kapku jinde. Lilith se v Babyloně rozhodně jako prvek astrologie NEPOUŽÍVALA. Babylonská astrologie pracovala výhradně s objekty, které byly viditelné a ne s abstraktními body. Jak píšu v článku byl to druh démona lilí, kterému až těsně před naším letopočtem vtiskl židovský svět podobu Lilith. Ženskou temnou stranu, kterou patriarchální společnost zapudila, měla Inanna - tedy Venuše. Tím, že se používá Lilith se nerehabilituje nic s ženského světa - či světa animy, ale pokračuje se v bezmyšlenkovitém vkládání do astrologie čehokoliv, co by daného astrologa proslavilo. Zajímavé je, jak se na nekoncepční používání lunárního apogea všichni chytli. Lidé prostě vidí jen to, co jim druzí ukáží a toho se pak drží, aniž by se pokusili přemýšlet a klást si otázku: Proč?
Pokud bychom chtěli rehabilitovat to, co je ženskému světu zapovězeno a co se do společnosti nehodí, měli bychom se obrátit na Venuši a sledovat hodnoty, libost a nelibost jednotlivých lidí. Pokud tak učiníme, a to s odvahou, nalezneme u každého značnou dávku vzrušení z věcí, které by se člověk normálně bál vyslovit. Alá Zvíře v nás nikdy nespí. Právě ona pudovost je svázána s Venuší, s emocemi, na kterých stavíme své hodnoty.
neznámy
neznámy | 8.6.2012 17:49
Dakujem za odpoved.
Ak sa Lilith v babylonskej astrologii nepouzivala, potom su na nete nepravdive informacie.
To je jedna moznost...
Nasla som konkretne toto:

Lilit - Černá Luna v babylonské a asyrské astrologii

Na základě dostupných poznatků se s Lilit-Černou Lunou pracovalo již v babylonské a asyrské astrologii. Ve středověku se pochopitelně z astrologie vytratila a vrátila se do ní až začátkem 20. století – téměř současně s objevem planety Pluto (podobný princip). Ve stejném období začaly „viklat“ i patriarchální hodnoty. Náhoda?

http://www.pannacz.com/astrologie.4/cerna-luna-v-horoskopu-postaveni-ve-znamenich.342.html
neznámy
neznámy | 8.6.2012 18:19
Este sa chcem opytat, neviem o tom nic.
Vy pisete, ze Babylonska astrologie pracovala vyhradne s objekty, ktere byli viditelne a ne s abstraktnimi body.
Kedy teda do astrologie pribudli take prvky ako je bod stastia, bod smrti a podobne?
neznámy
neznámy | 8.6.2012 20:15
pars fortunae (bod štěstí) se používá od dob hellenistické astrologie, ostatní body, které se nazývají body arabské, mají původ v arabské astrologii a dostaly se do evropské astrologie ve středověku, resp. za renezance.
neznámy
neznámy | 9.6.2012 19:50
neznámy
neznámy | 9.6.2012 21:00
ďakujem :)
neznámy
neznámy | 10.6.2012 10:30
ať už spojujeme černou lunu s prázdným ohniskem nebo s apogeem
(nejvzdálenějším bodem oběžné dráhy Měsíce),
nemohl s ní pracovat nikdo před Keplerovým objevem toho, že oběžné dráhy nejsou kruhovité, ale elipsovité.
neznámy
neznámy | 10.6.2012 13:11
Mna by celkom zaujimalo ako ten Sephariel vobec k tomu prisiel, ze cierna luna by mala byt ohnisko, alebo apogeum.
Ako to vlastne cele zdovodnil.

Co sa tyka mytologie a astrologie, myslim si, ze jedno aj druhe je obrazom sveta a cloveka pomocou jazyka symboliky. Tak isto Biblia a mnoho ineho.
Su skutocnosti, ktore sa inak ani vyjadrit nedaju.
Nas normalny jazyk k tomu este ani zdaleka nedospel.
Predstavovat si planety ako bohov je rovnako smiesne ako predstavovat si Boha samotneho. :)
neznámy
neznámy | 10.6.2012 13:38
pokouším se sehnat pvodní Sepharielovu práci, v níž se černou lunou zabývá. Mám za to, že původně měl na mysli apogeum (nejvzdálenější bod lunární dráhy) neboť jeho polha se běžně uvádí v astronomických efemeridách (u nás např. v Hvězdářské ročence). Každý kdo si dokáže představit elipsovitou dráhu Luny a linii apsid - jejích výklenků, která spojuje apogeum s perigeem (nebližším místem dráhy) vidí, že tato linie apsid prochází oběma ohnisky elipsy. Prázdné ohnisko je ovšem "nadosah" Země a dalo by se do něho teoreticky doletět raketoplánem.

Každý si jistě dokáže představit, že interpretace apogea a prázdného ohniska bdou rozdílné.

Podle mého názoru se černé Luně dává pozornost zejména proto, že ji měl C.G.Jung v konjunkci s MC.

S rozlišováním mýtu a symbolu e dostáváme na půdu semiologie. Jde o dvě různé kategorie. Symbol je jednou z kategorií znaku a mýtus je jednou z ategorií literárního útvaru. Tzn. že Mýtus je vždy symbolický, zatímco symbol není použit pouze k vyjádření mýtu.
Stránka:
1 2 3
 

Poèítam horoskop... Počítam horoskop...