Ľudská duša -
Kresťanstvo a reinkarnácia
https://www.youtube.com/watch?v=3YlfvIL2S70
Čo sa učinilo v roku 553, kedy zvolal cisár Justinián Piaty konstantinopolský koncil, kde bolo odhlasované to, čo chcel Justinián na popud jeho, vtedy už mŕtvej manželky Theodory.
Toto (vo veľmi stručnej skratke zostavenej mnou) sa hovorí vo videu, ktoré som tu vložila.
Církví bylo na zmíněném koncilu ve skutečnosti odsouzeno pouze Origenovo mylné, platónskou filosofií ovlivněné učení o preexistenci duší, tzn. přesvědčení, že duše existovaly dříve než jejich tělo, do kterého byly následně uvrženy pro svůj předtělesný hřích. Jinými slovy byla v tomto případě Církví odsouzena jednorázová inkarnace duše (ensómatósis), nikoli její re-inkarnace (metensómatósis). Církev totiž vyznává stvoření individuální duše současně s tělem aktem početí člověka v lůně matky.
On totiž ten koncil zvolal Justinián, na ktorom malo byť zrušené učenie Origena, Theodora ovplyvnila Justiniána do takej miery, že on pokračoval tak, akoby mu ona stála po boku.
Zvolal koncil úplne proti pápežovi, zvolal tam východných biskupov v počte 159 a západných (ktorí nezdieľali ten názor) pozval len 6. Pápež sa odmietol účastniť na tomto koncile, takže Justiniánovi nič nestálo v ceste.
A na tomto koncile bol prevalcovaný Origenov názor a bola presadená Monofyzická doktrína. Pápež bol potom donútený podpísať výsledok snemu.
Boli vydané anatémy proti Origenovi (vylúčenie z cirkvi).
Tak poslouchám tu přednášku a divím se, že ji přednáší kněz, kdepak asi studoval?
Mne ty teologické hrátky ani moc nezajímají, nejsem věřící, žádného náboženství ale kdysi jsem studoval religionistiku, takže bych čekal nějaké argumenty a ne dojmy. Od dob nalezení kumránských rukopisů se ví, jak vypadal původní kánon takže ty předhůzky o cenzurování, vypouštění a připisování textu kánonu jsou naivní. Jistě existují drobné odlišnosti, ale nic divotvorného to není. Pokud se něco cenzurovalo a dělaly se lotroviny, pak jedině v překladech do národních jazyků.
http://www.ambon.or.cz/ambon.pl?thread=667
-
http://www.ambon.or.cz/ambon.pl?thread=269
25Dohodni se se svým odpůrcem rychle, dokud jsi s ním na cestě, aby tě snad odpůrce nevydal soudci a soudce strážci, a byl bys uvržen do vězení. 26Amen, pravím tobě: Jistě odtamtud nevyjdeš, dokud nezaplatíš poslední haléř. “
Kraaličtí 1613:
25Vejdi v dobrou vůli s protivníkem svým rychle, dokudž jsi s ním na cestě, aťby snad nedal tebe protivník tvůj soudci, a soudce dal by tě služebníku, a byl bys uvržen do žaláře.26Amen pravím tobě: Nevyjdeš odtud, dokudž i posledního haléře nenavrátíš
Jan 3:3,7
Alebo v Matúšovom evanjeliu, kap.11, kde hovorí o Jánovi krstiteľovi: On je ten Eliáš, ktorý ma prísť.
Ale aj v iných častiach nového zákona som si to všimla.
Viem, že cirkev vysvetľuje tieto verše inak, ale ako všetci vieme určite nie je neomylna. :)
Myslíš Teba ako človeka s nejakou identitou? Máš na mysli človeka s nejakou dušou, ktorá sa vracia pod inou identitou?
Alebo ako to presne myslíš? By ma zaujímalo..