Zdravie a výživa -
Kde máme druhý mozog
dnešný človek sa nezamýšľa, ale "správne funguje". keby sa zamýšľal, zistil by, že nič nefunguje, že všetko robí naopak. celé zle.
deti prídu zo školy a musia sa učiť. a čo do riti robili v škole????!!! ich deň je rozdelený na učiť a - učiť. je to ako jesť chleba s chlebom. a hneď je jasné odkiaľ vietor fúka. takto je systematicky potláčaný prirodzený a tvorivý potenciál ľudskej mysle
Jak by ale vypadal přirozený potenciál lidské mysli kdyby se dítě nemuselo učit..
Domnívám se že mnoho dětí by pak bylo v dospělosti naštvaných že na něj rodičové kašlali, a nič z neho nespravili. Mohl být doktor. Trebárs. A je jenom robotník bo ho rodiče nekrotili v jeho "přirozenosti". Například.
Co jsou hovadiny. Co je podstatné.
Nadobudla som presvedčenie, že môže nastať v živote každého moment, v ktorom sa vzoprie voči predošlým programom.
Vraj je dosť možné, že sa človek nevyvinul z opice, ale naopak, opice sú ľuďmi, ktorí sa prestali modliť :) ono to bude kdesi v strede, ak sú túžby i rozum odtrhnuté od srdca, nevzíde z nich nič dobré......
To je i o tom, čo píše sokrates25 my nezvykneme deti viesť k tomu, aby počúvali svoj vnútorný hlas, túžby, od mala sme trénovaní neveriť si, odpojiť túžby, uprednosdniť rozum... Pre mňa ani nie je problém v tom, spomenúť si čo som chcela, ja mám dojem, že som to nikdy nevedela, rada by som robila to, čo robiť mám, ale netuším čo to je, a áno, ak aj tuším, je tu ten zádrhel - rozum, ktorý je naučený, že to takto nie je možné, bez správnych papierov a skúseností a v mojom veku a bla bla bla,
Na druhej strane, ak je niečo, čo mám (nie len chcem) musí existovať spôsob ako, ale to je o vôli, ktorú práve nezaujíma názor rozumu
Stát je organizované násilí a tak podobně.
Možností je spousta a stačí si jenom vybrat anebo taky ne.
Podle toho se dělí lidé do dvou základních kategorií.
Pachatelé a oběti.
Bůh jak se zdá potřebuje k chodu toho všeho oboje, jedny prostě obětuje aby jimi nakrmil ty druhé.
Ale nikdo není tak úplně vyhraněný typ.
Většinou si každý přijde tak trochu na své.
Jak vypadá dítě když se mu ponechá jeho přirozenost je známé z příkladů dětí nalezených v lese vychovávaných zvířaty o kterých se tak rádo říká jak jsou čistá a božská. Takovou přirozenost by si asi málokdo dobrovolně vybral takže se necháváme více méně deformovat v našem vlastním zájmu.
Má to co do činění se symbolem obřízky, kultivace, ale i oběti. Nižší je obětováno ve prospěch vyššího.
Co svět světem stojí fenomén obětování nezanikne. Ačkoli z jistého úhlu pohledu to může být vnímáno jako pokrová hra. Obětovaný sází na jednu kartu vše. A doufá že vyhraje.
Jenže toť otázka. Co je za tím..vším. Dokud jsme to nezkusili tak to nevíme.
Máme jen omezenou kapacitu pochopit. Každému bylo dáno jen něco..málo.
Nemůžeme za to.
Dá se to ale zdánlivě i obejít. Uvolnit se a nechat to plavat. Ono to možná přijde, třeba jako vnuknutí ve spánku. Nebo podobně. Cesty ducha jsou nevyzpytatelné.
Cesty rozumu jsou však notně omezené. Proto s hlavou na krku nepočítám jako s plnohodnotným zdrojem pochopení.
Myslím více břichem. Břicho-luna, podvědomí, vesmír..počátek.
Cink..cink..
Nevěřím tomu, že když necháš děcko od mala aby si dělalo co chce, že bude spokojené a bude samo rozvíjet svůj tvořivý potenciál. Nebude. Vyroste z něj neukotvený, nejistý člověk co si neumí poradit v životě, je plný úzkosti nebo agresivity nebo obojího.
Koho znám, že měl v dětství pevná pravidla, ten to dnes zpětně hodnotí jako klad i když tenkrát se mu to nelíbilo.
... napr malé deti, ktoré nechodili vôbec do škôlky alebo sa inak nevyvíjali a netvorili v kolektíve vrstovníkov vedené cieľavedome a zmysluplne tak v škole "socializačné" problémy nie sú ich jediný hendykep
sokratesa na strane druhej chápem ale tiež, rozumiem čo chcel povedať len by sa mohol rozpísať konkrétnejšie že čo ho tak naštartovalo
inak s tým vývojom dieťaťa je to zaujímavý proces. ja osobne si myslím, ž ide o to, aby dieťa, ktoré žije čiste lunárnym - nevedomým, ale zato prirodzeným spôsobom, aby sa naučilo žiť vedome. tým procesom uvedomovania a učenia začne asi paradoxne strácať vrodené schopnosti, aby vyučený človek bol schopný nastúpiť vedome na cestu vnútorného poznania a začal sa vracať tam odkiaľ ako dieťa odišiel.
dieťaťu podľa mňa jeho schopnosti aj tak nevytrvajú v plnej miere a proces učenia a vedomého návratu k prirodzenosti by bol úspešnejší keby bol spôsob života vyvážený