Ľudská duša -
Človek konšpiračný
Samozřejmě, že nadsazené a vytazene ad absurdum, ale výborné, nechybí tam myslím nic.
Protože ziju obklopena slunickari a ujarmovana pražskou kavárnou (ty nepůjdes v nedeli na Halika, a proč?) a mám obcas pocit, že nejlíp si popovidam s kolemjdoucím bezdomovcem, a postupně začínám pro mne smysluplnejsi dialogy vést s prodavači Prostoru, než se sousedy - vopravdu vím, o čem ten člověk píše.
Na reakce bych odpověděla stejně jako Adam.
Tento text je jasný, jak se říká, má začátek, prostředek a konec. ☺️
Nikto od ludi nechce, aby si brali za muzov cernochov ak im to nieje pochuti-PUH-... ALE delit ludi podla farby na dobrych a zlych? Ti nasi fasisti z bb, to je ozajstne dno ludskej spoločnosti. Zloba a nenávisť rozosievana do jednoduchych ludi, ktori ďalej ako zo svojej chalupky na pole nezasli. Hanba! Hanba všetkym zadubenym ludom. A nejdeme preberat co je dobro a co zlo. To kazdy vie. A ze kazdy ma nazor? Aj vrah ma nazor, je to v poriadku? Asi nie... Predsa vieme co je NAZOR a co je ludska hlupost zloba nevrazivost intolerancia inakosti a tak dalej....
Myslim si ale ze tento vesmir nam aj tak ešte ukaze...-BIGEYE- co sme to za ludia.
Náčelníkov text je v poriadku? :-)
Vôbec nikde z toho popisu slniečkára nevyplýva že... Nie každý, kto má súcit s,, biednymi" v každom význame tohto slova je zákonite ,,slniečkár"
Navyše mne by ani nenapadlo tu sem popis slniečkára dať len tak, založením novej témy. Je to len odpoveď, reakcia. A to je dosť podstatné. Kto iniciuje konflikt a kto reaguje. Klin sa klinom vybíja, či tak dáko. :-)
A dám jedinú otázku. Kto dá ruku hore na súhlas s tým, čo hovorí slečna do mikrofónu? Prevolávajú jej tam Bravo! Kto z vás, čo tu píšete bude tiež kričať ...bravo!... ?
https://www.facebook.com/watch/?v=435217070539724
Ja nie som Kotlebovou voličkou, moja rodina bola poznačená fašistami ale jeho úspech vnímam len ako odpoveď na to, že niečo v Eu je zle...A vieme čo!
Má názov EGOIZMUS A MOC
"Je tu mnoho pochybností či dohad o tom, zda-li jsou někteří veřejní činitelé skutečnými osobnostmi či nikoliv. Mnozí lidé za vrchol vyzrálosti osobnosti považují třeba současné chování našeho prezidenta. Z toho jak vystupuje, usuzují, že když si nenechá nic líbit, nad každým vyzraje, kličkuje, poráží své soupeře, manipuluje, nenávidí, rozděluje společnost, vymýšlí si a štve lidi proti sobě, že to je pomyslný vrchol osobnosti.
Nedotknutelnost a převahu nad ostatními považují za chtěný stav a myslí si, že jim v tom bude dobře. Ne, to není vrchol osobnosti, ale její výsostně regresní stav, pomyslná porážka osobnosti. Je to vrcholný projev egoismu. To nemá s vyzrálou osobností nic společného. Tady nejde o žádné vnitřní hodnoty, ale slabost, která se ohnula pro moc o níž se může opřít. To, co mu umožňuje takto jednat, je jen jeho moc, nejsou to kvality, které by byly jeho vlastnostmi. Když se spojí politický um se špatnou a malou osobností, vypadá to vždycky tak. A to se nebavíme jen o politice. Ve vědě je to zrovna tak, ve zdravotnictví jakbysmet. Můžete mít funkci, mít moc, můžete být odborně vysoce erudovaní, ale když se to spojí s nízkou osobností a malostí, dopadne to vždy stejně.
Psychologie zaznamenává nejen proces vývoje osobnosti, ale i proces diferenciace vědomí. Každý byť jen malý krůček k vyššímu já vždy přináší větší kus vnitřní svobody, citlivosti, nárůst tolerance, vnitřní inteligence, chápání reality, rovnosti, skutečného sebevědomí, vstřícnosti a dalších atributů vyzrálosti.
Ve veřejném životě se to pozná podle toho, jak se svou mocí člověk nakládá. Svobodný k tomu, aby nabízel svobodu i druhým, to znamená, že je činí nezávislými na vůli jeho moci. Spoutaný k tomu, aby druhé zadupával ještě hlouběji pod sebe, aby se jimi necítil ohrožen, tedy aby se stali ještě více závislými na tom, co jim jeho moc poskytne či nikoliv. Neboť právě malost má ze svobody strach.
Společnost prosperuje, když ti, kdo o ní rozhodují, stojí nad pokušením moci. Mají přesah a vidí dál, než za úzký obzor egoismu a strachu o vlastní existenci. Nečiní druhé závislými bytostmi, ale sobě rovnými - do maximalní možné míry soběstačnými. Když se spojí vrcholný egoismus a moc dohromady, vytvoří zbraň hromadného ničení etických hodnot. A protože svoboda je vysoce etický stav, není pro ní v takovém revíru žádné místo.
Pokud je i pro tebe svoboda hodnotou a smyslem, pak na cestě k ní jistě dokážeš rozlišit co svobodu spoutává a co naopak dává svobodě křídla. Neboť svobodný duch je duch nejen soucitu, ale i duch rovnosti, jež druhé pozvedá z prachu jejich domnělé neschopnosti a malosti.
To je to, co naše společnost potřebuje - pozvednout z prachu malosti. Ale to malí neumějí. Dělají z druhých ještě menší, aby se sami cítili velcí. A to je to, co se u nás děje. Zašlapat druhé v prach je program egoismu. Ne pozvednout společnost z jejích historických a kolektivních mindráků, ale naopak ji ještě podpořit v tom, aby malost méněcennosti, nespokojenosti a závisti ovládla společnost, oddělila jednoho od druhého. Tak to se u nás děje také díky tomu, že mnozí z nás si nedají tu práci a neučí se rozlišit manipulativního egoistu od skutečné osobnosti."