Láska a vzťahy -
Ucitelia
Su nanic alebo su potrebni?
Dezinformuju deti alebo pomahaju ich nieco naucit, a niekedy i vychovat?
Je mi toto povolanie mojmu srdcu blizke. Bolo mi od piatich rokov ked som sa rozhodla stat sa ucitelkou, a robila som vsetko pre to. /pat rokov studia na VS/.
Stalo sa. Stredna skola. Stalo sa iba mojim pricinenim. Ucila a vychovavala som deti s laskou a radostou. Tie "deti" boli pre mna vsetko. Preto ma niektore poznamky na ucitelov zranuju, lebo ja som svojich ucitelov milovala. Naucili ma vela, a verim, ze ja svojich studentov tiez. Osnov sa ucitel musi pridrzat, aby student nieco vedel, zmaturoval a mohol byt schopny studovat dalej. Moji studenti zmaturovali/z matematiky/ vyborne a vsetci studovali dalej. A su z nich dobri ludia, ktori i mna vtedy vela naucili. Tiez som robila chyby.
Takze ako to je?:)
môj osobný názor je, že škola by mala byť nepovinná, v tom momente má i škola i učitelia slobodu prístupu a všetok stres vyplývajúci z tlaku systému je fuč
takže tak
vôbec si nemyslím, že by školy boli prázdne ak by boli nepovinné, tak ako rodičia potrebujú deťom zaplniť čas, kým oni sú v práci, tak i prirodzená chuť človeka a hlavne detí tvoriť a poznávať by proste zabezpečila že deti do dobrej školy pôjdu radi aj keď nemusia (práve preto že neusia pôjdu radi :))
a spomínam na pár skvelých ľudí, čo boli mojimi učiteľmi, i na zopár ozaj vymletencov :D
a potom to v 9.triede vyzerá tak,že po chodbe sa nedá ani prejsť,to je nebezpečná zóna,minule som dostala do spánku takú silnú strelu s kriedou a odvtedy tadiaľ nechodím...je to horor
podľa mňa ,školstvo je na tom zle,dobrí mladí učitelia idú robiť niečo iné a učitelia,čo zostávajú, učia s odporom...hovorím len z vlastnej skúsenosti a určite ma ovplyvňujú moje nedoriešené traumy z detstva,čo sa týka školy-WALL--WALL--WALL-
pritom by to mohlo byť úplne inak,keby ľudia chceli....
škola by mala byť nepovinná!
mňa celkom desí predstava že moje dieťa budem musieť dať do školy aby mu tam vymleli hlavu, a to aké starosti majú mamy dnešných detí, čo i tu na zveráku občas medzi rečou čítam, neteším sa že to budem musieť riešiť......
ak bude môj potomok po mne, tak to budú husté zápletky :D
hurá,konečne ho berú takého,aký je-THUMBSUP-
https://www.email.cz/download/i/l7sOoB9YOBJEk5rF74O1xyEs5cLU9tt-pv2r97ibRdYLYceAoDgjzX1QhxoJXBMmpGifMhI/Haluzice-Barkana-duhove_setkani-29.6.-4.7.2013.jpg
písala som že túžba poznávať, učiť sa a tvoriť je v človeku daná, neexistuje dôvod k obavám, že by školy ostali prázdne :)
akurát by sa učiteľom uľavilo, lebo by nemuseli dodržiavať žiadne osnovy a nariadenia a iné byrokratické hovadiny
pokúšal sa nás viesť k premýšľaniu, diskusii, na čo sme teda neboli zvyknutí, ja by som si fšak zvykla celkom rada, nedostal šancu, po pol roku ho vyhodili...
nemyslím si že je nevyhnutné aby sa všetky deti ocitli v škole, to že nemusíš je práve o tom, že sa môžeš slobodne rozhodnúť a vybrať si....
ale kto by už chcel sedieť doma, deti túžia po spoločnosti, po vedomostiach, drtivá väčšina šesťročných sa školy nevie dočkať, lebo má spústu otázok a očakávajú odpovede tá túžba v tých deťoch proste je :) paradoxne je často zadusi práve tá škola, je mnoho úžasných ľudí čo majú nápady a vedia deťom odvzdávať vedomosti a skúsenosti spôsobom, ktorý má zmysel, vedia reagovať na konkrétne deti a meniace sa podmienky, no strnulý systém to neumožňuje....
mám taký pocit že dobrý učiteľ je dnes asi veľmi nešťastný, lebo má podobne zviazané ruky obmedzené možnosti ako jeho žiaci....
myslím si,že by pomohla zmena systému a myslím si,že aj učitelia by boli radi,keby nemuseli ísť len podľa smerníc ale ich práca by bola tvorivá.
Jakub mal chvíľu asistentku-vysokoškoláčku ,ktorú poslal úrad práce na prax po pedagogickej škole,veľmi si rozumeli,bola úžasná,ale aj ona určite mala o škole iné predstavy,pretože pani učiteľka tak ziapala po deťoch,že asistentka po skončení praxe išla robiť recepčnú do nejakého hotela ,aj keď pôvodne chcela zostať na škole robiť asistentku.-WALL-
lenže kto ten systém zmení?