Ezoterika a záhady -
Bohatství vede k hodnotnějšímu životu.
Ty si mal byť policajt, Ivan, Vytiahol by si z ľudí aj čo robili na Štedrý deň v r.83 -LOL--LOL--ROFL-
Takové jsou důvody toho že se zrodily do bídy?
Takže uznáváš, že dítě ze slumu nevede stejně hodnotný život jako dítě ze zajištěných poměrů?
Potom materiální poměry hrají přece jenom roli v tom zda člověk může nebo nemůže prožít hodnotnější život. Než hledat v odpadcích slumu potravu mně například přijde hodnotnější chodit do školy.
Klidně ale můžeš podat vysvětlení z pohledu 2.domu.
Černoši mají jiný vtah k tomu co je bohatství, stejně jako cikáni, aborigini, nebo středoameričtí indiáni, stejně tak jako bývalí iniáni kterým běloši vnutili svoji kulturu.
Byli to arogantní běloši kdo napáchal ve světě spoustu zla a zničil nezvratně mnoho z lidských etnik a přírodních zdrojů. Porušil rovnováhu světa a převzal moc nad ostatními národy. Stal se určující silou světových dějin.
Každé etnikum má svůj vlastní poměr k tomu, co považuje za hodnotný život.
Nevím tedy proč by mněl posuzovat běloch, co je hodnotné pro cikána a určovat mu tak podmínky.
Nevím proč by mněl běloch říkat co je šťastný život černochům.
Proč běloch nedokáže respektovat původní obyvatele austrálie a bere jim jejich půdu a životní podmínky?
Je to jednoduché, běloši nemají harmonický vztah k hodnotám. Neukládají své bohatství do různých rovin, ale střádají jen jeho materiální podobu. Nechápou pravý význam bohatství. Nedokážou transformovat hodnotu peněz v hodnotu vnitřní.
Neumí převádět bohatství vnější na bohatství vnitřní.
V ojedinělých případech se tak děje, ale ne globálně.
A toto učil osho. Zajímavé je jak málo lidí chápe význam jeho slov. Jak mnoho lidí má prušený vzath k bohatství, majetku a penězům.
Dôvody toho, že po celom svete v slumoch žijú deti, sú väčšinou také, že ich mentálne uspôsobenie je menej citlivé, nemajú dostatočnú empatiu, sú egoistické a tak podobne.
Utrpenie má očistnú moc a zušľachťuje ich mentál.
Keď si prežijú vlastné utrpenie, budú lepšie schopné pochopiť, že aj druhý trpí, vyvinie sa v nich súcit.... toto všetko zatiaľ nemajú. Isteže, budú výnimky. Ale dal si všeobecnú otázku, tak som odpovedal tiež všeobecne.
Pre opačný príklad však netreba chodiť ďaleko, stačia naše cigánske osady.
Deti nechodia do školy ani keď môžu.
Žijú v osadách, hoci by nemuseli. Čím to bude?
Áno, presne tak, majú to v povahe a tam s tým neurobíš vôbec nič. Môžeš ich dať do paláca a dať im prístup do najlepších škôl. Aj tak pôjdu radšej do parku na lavičku a tam sa opijú z lacného jabčáku.