Cesty tela i ducha -
Deti. Ich výchova a život v škole.
http://www.nazor.info/skola-21-storocia/
Dali ste niekto svoje dieťa do alternatívnej školy? Alebo poznáte osobne niekoho takého? Zaujímala by ma osobná skúsenosť rodičov a ako sa takýmto deťom darí.
Ďakujem :)
Ale teď vážně ;)
Zakázané vzdělání je dobrý dokument a mělo by se k němu přihlížet v rámci přípravy budoucích kantorů.
Bývalý režim sázel na výuku drilem. Lajnováno od zeleného stolu, praxe žalostná.
Hodně se to změnilo, bohužel však i vlivem amerikanismu. Korouhev se otočila z východu na západ.
Nějak jsme zapomněli, my národ Komenského, že máme dokonale propracovaný systém. Jen ho oprášit a používat - namísto potřeby stále lézt někomu do zádele.
Montessori systém je cesta k takovému přirozenému učení. Něco jako Komenského principy aplikované pro 21. století. Nějaký čas jsem zkoušela praktikovat, ale narážela jsem, a tak muselo něco povolit. Dnes už je doba vstřícnější. Ve větších městech fungují tyto školy běžně a s dobrými výsledky.
Moje dcera praktikuje Montessori na svoji malou, dokonce i na partnera :) a s úspěchem.
Dobré zkušenosti v tomto směru - Katka Králová ve Výchově nevýchovou.
Hodně lidí u nás má (stejně jako obě naše republiky) ve svém hologenetickém profilu GK 27 nebo 28 - což je sobectví a bezcílnost. Je to dědictví východního bloku a ne náhodou si naše duše zvolily právě tuto zkoušku. Politika, kultura i školství jsou toho jen důkazem...
V tom článku je písané, citujem:
"je dôležité, aby potom dieťa nemenilo školu za takú, v ktorej môže ťažšie znášať iný prístup, než na aký je zvyknuté"
No ale keď dieťa ide z takejto "Montessori" školy na klasickú strednú školu (keďže stredné školy alternatívneho typu nie sú) tak automaticky je tam riziko, že sa nedokáže prispôsobiť. Alebo sa mýlim?
u nás neviem o žiadnej alternatívnej strednej škole, ale v zahraničí sú i také...
na túto tému som videla niekoľko dokumentov, v jednom z nich bola predostretá i táto otázka, zdá sa že sa deti s prechodom na "normálnu" strednú školu dokážu vysporiadať celkom dobre, a to i vďaka tomu, že "alternatívne" školy podporujú samostatnosť a zodpovednosť za seba, komunikáciu, sebavyjadrenie, na strednú školu už ide pomerne vyspelý človek...
Možno je viac problém aby tieto sebavedomé deti zvládla škola snažiaca sa mať v laviciach roboty plniace úlohy, ktoré sa moc nepýtajú...
ale tak školu či už štátnu alebo alter vždy tvoria ľudia...
pre mňa zaujímavá téma, desí ma už i predstava dať syna do štátnej škôlky, stretávam i alternatívne škôlky a keď vidím ten prístup, pokojne by som im syna nechala hneď, ale na to nemám financie, o tri roky budem musieť vyriešiť povinnú školskú dochádzku, a alternatívnych možností nie je veľa, a tie čo sú sú pre inú finančnú kategóriu :)
Ja som zástanca alternatívnych metód, ak sa tam kvalitne naučia, čo treba, tak je to veľké plus pre dieťa učiť sa bez stresov. Svoje dieťa si poznáš najlepšie sám, choď si obzrieť tie školy, nad ktorými uvažuješ, pozisťuj si...