Ezoterika a záhady -
Mrzačenie dobytka/Ďatlovova výprava - súvis?



Učila som sa anglicky, dlhé roky, ako veľa ľudí v našej krajine, avšak až s príchodom internetu, internetových diskusných a medzinárodných stránok, sa mi konečne, ani neviem ako, podarilo naučiť sa tento jazyk na celkom slušnú pasívnu úroveň. Až tak, že mi nerobí problém čítať a rozumieť bežne aj 100 percent písaného textu (ako napr. internetové články). To tu nepíšem preto, aby som sa chvastala, ale je to tak. Gramatickú stránku mám zvládnutú. Mám ambície ísť ešte ďalej. Niečo mi však pripadá zvláštne...
Neviem prečo, ale pripadá mi to akési zvláštne byť schopná zrazu vidieť na 100 percent do nejakého cudzieho jazyka. Určite to ale nie je bežný jav, že? Keď som sa začínala učiť, myslela som si, že tu na Slovensku ani nemáme vhodné podmienky na učenie sa angličtiny, a veď predsa, my Slováci nevieme žiadne cudzie jazyky. Nakoniec sa mi to podarilo s pár knihami a internetom.
A teraz keď do toho jazyka vidím, tak mi to pripadá také zvláštne - v tom zmysle, že i keď ten jazyk je iný - má iné slová, zvuky, tak predsa má, dá sa povedať skoro rovnakú štruktúru, gramaticky, a dá sa na 100 percent "rozlúštiť", a tým teda vlastne akoby ani nebol iný ako náš jazyk, lebo mu tiež dokážeme porozumieť. Vlastne je to taký akoby klam. Niečo, čo sa tvári na prvý pohľad ako povedzme pes ale je to mačka :D Ibaže tento svet dáva dojem, že medzi rôznymi národmi sú akési neprekonateľné prekážky. Ako že každý si metie na svojom dvore, krajiny sa zoskupujú na východné a západné, bohaté a chudobné, a pritom, jediné, čo ľudí oddeľuje od seba, je jazyk, ktorým sa dorozumievajú... Keď sa naučíte cudzí jazyk, tie bariéry sú potom len akoby nejaká ilúzia a tento svet nadobúda dosť absurdný rozmer, teda aspoň pre mňa.
Tu prichádza taká vec, ktorú zdá sa veda nevie vysvetliť. Prečo si nepamätáme prvé roky života, a teda aj obdobie, keď sme sa učili rozprávať, čiže aj učenie sa nášho rodného jazyka?
Detská amnézia - z internetu:
Dnes je za príčinu detskej amnézie oficiálne považované to, že deti do troch rokov nemajú dostatočne rozvinutý hipokampus - časť mozgu, ktorá je priamo zodpovedná za uchovávanie informácií a orientáciu v priestore.
Lietame do vesmíru, hľadáme elixír mladosti, chceme cestovať časom. A pritom o mozgu, základným orgánu každého človeka, toho zatiaľ vieme tak málo. A ešte menej toho vieme o detskej amnézií: fenoménu, ktorý púta pozornosť neurovedcov aj psychológov už viac ako 100 rokov. Čímto, že človek si skoro vôbec nepamätá na nič z toho, čo prežil počas prvých troch rokov svojho života? Ako je možné, že zo svojho mozgu vymaže všetky tie neuveriteľné zážitky spojené s poznávaním sveta, do ktorého sa nedávno narodil?
V psychológii sa amnéziou z detstva označuje neschopnosť ľudí pamätať si svoje prvé zážitky z detstva. Detská amnézia je známa už niekoľko storočí, ale o povahe a príčine tohto javu sa v psychológii diskutuje od konca 19. storočia.


Ufológ Miroslav Karlík a autor knihy Ufo na Slovensku tvrdí, že mimozemšťania rôznymi genetickými manipuláciami vytvorili život na zemi. Tento svet je v niektorých aspektoch taký čudný, že by som sa tomu ani nedivila, keby tomu bolo naozak tak.

1. Ľudí na tomto svete od seba neoddeľuje nič iné, len jazyky, ktorými sa dorozumievajú. Hranice medzi krajinami sú primárne definované jazykmi, nie kultúrou, ekonomikou, rasou, politikou atď. Keby sme na Zemi nemali jazykov toľko, koľko máme, nemali by sme toľko krajín, hraníc, vlajok, národných hymien. A keby mal svet len jeden dorozumievací jazyk, takisto by sme nemali také množstvo hraníc, vlajok, národných hymien ako teraz.
2. Ľudia do tohto sveta neprichádzajú s jazykom. Jazyk, ktorým sa dorozumievame (slová, zvuky) nie sú nám naša daná, prirodzená vlastnosť, niečo, čo k nám neoddeliteľne, odjakživa patrí. Schopnosť používať jazyk na dorozumievanie nemáme od narodenia. Keď sa ako dieťa naučíme jazyk, je to, ako keby sme si obliekli kabátik (napr. modrej farby) a potom s tým kabátikom chodili všade po zvyšok života a nedali ho už dole. A ten kabátik nás ovplyvňuje, v tom, že sa môžeme rozprávať len s tými, ktorí si obliekli tiež rovnaký modrý kabátik ako my. Pekná blbosť tento svet, nie?
Záver: Medzi ľudmi na tomto svete nie sú žiadne hranice. Šokujúce, ale koľkí z nás si to uvedomujú?
Ako dieťa sa naučíme jazyk za okolností sprevádzaných záhadnou detskou amnéziou. Tento jav - detskú amnéziu, zatiaľ nikto nikdy presne nevysvetlil. Čo za tým bude, nejaké vyššie sily?

2. Blbosť je, že sa odmalička učíme 1 (2) jazyk (y), super by bolo ovládať odmalička všetky :) Ale inak áno, tento svet je pekná blbosť.
Záver: Mnohí si uvedomujú, že hranice si tvoríme sami a to nielen medzi ľuďmi.
„Vidíme, počujeme, hovoríme, ale nevieme, aká energia nás núti vidieť, počuť, hovoriť a myslieť. A čo je horšie, je nám to úplne jedno. My sme tá energia. Toto je apoteóza ľudskej nevedomosti. "
- Albert Einstein



Čo sa stalo pred prvou spomienkou? Prečo si nemôžeme spomenúť na niečo pred tým, ako keď sme sa naučili chodiť alebo hovoriť? Vysvetlenie tejto prázdnoty spomienok má meno: nazýva sa infantilnou amnéziou.
Infantilná amnézia je definovaná ako neschopnosť spomenúť si na javy a situácie, ku ktorým došlo v ranom detstve, na autobiografickej úrovni. To znamená, že zachovávame napríklad zručnosti získané v tejto fáze (napríklad chôdza alebo rozprávanie), ale nie ako sme to robili..

Detská amnézia v kontexte toho, čo vieme, pôsobí divne. Rozumieme (pamätáme) si každé slovo, čo sme sa naučili v prvých rokoch života, ale inak máme v hlave úplné prázdno. To je úplne bláznivé.
A keď si tak zoberieme, že náš rodný jazyk k nám až tak inherentne nepatrí, pri našom súčasnom vnímaní sveta sme ako také začarované, zakliate žaby v rozprávke, neuvedomúce si skutočnú realitu. Kvôli tej podivnej detskej amnézii...

Keby ľudia vôbec nemali jazyk, alebo keby človek z nejakého dôvodu úplne zabudol jazyk a pojmové myslenie, aká by bola potom jeho identita?
Kým by bol?
Keď sa niekoho spýtam, kým je, odpoveďou sú vždy nejaké slová - buď že som človek, alebo niektorí sa stotožňujú so svojou profesiou, či titulom.
Ale to sú všetko iba slová.
Kto sú v prípade, že slová nemajú k dispozícii?
Človek je vlastne pocit (aj telesný), prípadne súbor pocitov (to je tiež len slovo, áno:)) a myšlienok, ktorý sa mení v čase.
A pociťovanie týchto pocitov je naša identita, to vedomie, ktoré tieto pocity eviduje, resp. nimi je.
Väčšina ľudí bude s istotou tvrdiť, že tento život je jediný život, ktorý máme a pred ním sme neboli a po ňom opäť nebudeme.
Argumentovať budú tým, že keby sme žili aj niekedy predtým, tak by sme si predsa museli niečo z toho pamätať.
Uniká im pritom fakt, že si vôbec nepamätajú ani prvé roky svojho života aktuálneho!
Znamená to snáď, že prvé dva či tri roky svojho života tiež neboli? :)

Človek, ktorý zvládne na dobrej úrovni cudzí jazyk, že v ňom napríklad dokáže aj rozmýšľať, tak môže pri rozmýšľaní v inom jazyku dospieť k iným záverom napríklad v otázke morálnych dilem https://dennikn.sk/566743/zjedli-by-ste-svojho-psa-cudzi-jazyk-meni-sposob-ako-uvazujeme-o-moralnych-dilemach/
Niekde som dokonca čítal, že pre každý zvládnutý jazyk má človek vytvorenú akoby novú osobnosť, s vlastnosťami odlišnými od svojej primárnej osobnosti.
Napríklad pri prejave v angličtine môže byť človek sebavedomejší, než keby hovoril vo svojom prvom jazyku, jeho hlas môže mať inú dikciu atď.
O tom ako jazyk mení myslenie bol aj film o mimozemšťanoch a snahe porozumieť ich jazyku, nič extra ale nápad zaujímavý https://www.csfd.cz/film/379848-prichozi/prehled/

