Ľudská duša -
ZMENA SEBA SA
je potřeba schopnost komunikace nacvičovat nejprve v oblastech, kde nám to nedělá takové potíže, třeba prohodit pár slov v trafice, otočit trapný rozhovor pochvalou "protivníka"* když se budeme do něčeho nutit, kontrolovat se apod. tak se to vymkne a dopadne to další blokádou
*
stalo se mi tehdy na úřadě, ptal jsem se vrátného, který si četl nějaký rodokaps, zda by mi nesdělil číslo, on na to, že si mám zmačknout tlačítko, že mi číslo vypadne, udělal jsem to a číslo (telefoní) na něm nenašel, obrátil jsem se k němu, že telefoní číslo tam není. On na to nasr*ně, že jsem neřekl, že jsem chtěl telefoní číslo, já na to a řeknete mi ho, on že jo, teď jsem hledal tužku, marně, on mi tužku půjčil s nadějí, že už bvypadnu a on se bude moci vrátit k rodokapsu, začal diktovat číslo po trojčíslích a toho jsem využil, že jsem ho pochválil, že to diktuje po trojčíslech ane po dvoučíslech, on roztál a řek, že tak se to přeci líp pamatuje a rozešli jsme se v pohodě, přestože nasr*anost předtím stoupala a hrozila vybuchnout.
A zas ja si myslím, že je to aj o ľuďoch, s ktorými sa bavíš, ako ťa vnímajú. Každá komunikačná situácia, pokiaľ sa nejedná o monológ, pozostáva z odosieľatela, recipienta a ďalších prvkov. Tie prvky sa nemusia u komunikantov zhodovať, ľudia majú osvojené rôzne formy komunikačných prostriedkov a ešte aj komunikačný kanál je determinovaný zvonka. Napr. niekto je citlivejší na šumy okolo seba, ako ten druhý. Niekomu viac záleží, kto počúva okolo, inému je o jedno. Takže to pokojne môže byť tak, že sa obklopuješ ľuďmi, ktorí majú iné, pre nich prijateľné návyky a predstavy, a ty na nich môžeš pôsobiť rušivo svojou inakosťou alebo imulzivitou.
Ako ťa poznám, najskôr to bude tvoja ráznosť, mňa napr. nijak neruší.
Nerada takto zovšeobecňujem, tým menej, že to nie je na chválu, ale tu na Slovensku sme vo väčšine zvyknutí držať jazyk za zubami, nemo sa prizerať a považovať to za ušlachtilé povznášanie sa.
Napr. v jednej pizzérii mali zvonka vyvesenú tabuľu, že majú akciu na pizzu. Keď dotyčným ľuďom prišiel účet, cena na bločku akciová nebola. Pracovníci tvrdili, že zabudli zotrieť akciu z predchádzajúceho dňa. A nikto nepovedal nič. Taký Nemec by si pokojne zavolal majiteľa a nezaplatil by to...Stretávam sa s tým často, že u nás ľudia mávnu rukou nad zavádzajúcim konaním a neuvedomujú si, že takýmto "priateľským" správaním podporujú rôzne nečestnosti. Takže osobne si napr. vážim, ak si niekto dokáže povedať svoje aj za cenu toho, že sa nańho pár jedincov pozrie zamračene.
ja si myslím že podstata nie je v tom dávať si pozor aby naše chovanie neovplyvňovalo iných, ale naučiť sa nedať sa ovplyvniť, ako vraví Don Miguel Ruiz
nebrať si nič osobne, pretože každý ma vo svojej hlave svoj vlastný svet, na ktorý reaguje, a nič z toho čo robia iní ľudia sa nás vlastne vôbec netýka
Ale k věci, dávno jsem přestala uvažovat o tom, jak si někdo vyloží má slova. Píšu a mluvím vždycky upřímně a od srdce. A ať si to dotyčný přebere, jak chce. Nikdy nelžu a nevymýšlím si. Je to velmi praktické, protože jsem ukecaná a komunikativní a když říkám pravdu, nikdy v budoucnosti se nemůžu zmýlit. Pravdu si vždycky pamatuješ, ale se lží to tak nemusí být. Kdo není ochoten přistoupit na mou verzi, ten si mě nezaslouží.
Takže se vůbec nelámej a buď pořád přirozená. Pa pa -FLOWER-
A ako písal dr.Faustroll, dá sa to odstrániť tým, že to budeš cvičiť.. Tým sa ti zvýši sebavedomie.Mne to robilo problém hlavne v neznámom prostredí..
Keď sa človek chová milo, dostane potom pozitívnu odozvu od okolia :-)
Ked som ja pracovala s ludmi, tak som pokladala pre mna za dolezite, aby som samu seba dobre reprezentovala mojim slusnym spravanim a profesionalitou a zaroven som davala ludom najavo, ze si ich vazim, nerobim ziadne rozdiely medzi nimy a oni to prijimali velmi pozitivne a dokonca aj ked prisli zle naladeni, nakoniec odchadzali s usmevom a v dobrom.
- Totiz - pochopila som jednu vec: - Ked sa nahodou mne osobne nieco zle prihodilo nemozem prenasat tento svoj negativny pocit na inych, pretoze - ved oni za to nemozu - oni to predsa nezapricinili .... Preto -ked sa napriek tomu k inym chovam slusne a s usmevom, nepokladam to za pretvarku, lebo to myslim uprimne tak ako to robim. Ja rada pracujem s ludmi.
Mozno by si si pomocou nejakej racionalizacie vedela uvedomit, ze kazdy clovek ma pravo na svoj vlastny nazor - potom by si ten Tvoj nazor mohla vyjadrit s dodatkom, ze toto je Moj nazor na vec a zaroven respektujem a akceptujem skutocnost, ze Vas nazor na vec sa odlisuje od mojho = demokracia.
...... v tejto chvili mi ina rada neprichadza na um :)
El.