mesiac
Utorok, 23.4.2024
Meniny má Vojtech

Voľný pokec - 

Každý národ má takú vládu,akú si zaslúži.

neznámy
neznámy | 4.1.2014 13:11
Tak je mi jasné,že část pedagogů mě nebude mít ráda a pak druhá,která má v podstatě stejný pohled - kéž by časem převažoval ;):).
Možná to bude znít divně,ale nemám pocit,že bysme měli jiný názor,spíš se doplňují o jiný úhel pohledu.
Nemyslím si,že bysme mohli oddělovat školství od rodiny a rodinu od společnosti.Je to jeden celek a principy na kterých fungují se promítají do všech částí.To,že jsem psal o jedné ještě neznamená,že ji vidím jako jedinou důležitou ;)
neznámy
neznámy | 4.1.2014 14:39
Nesúhlasila som len s myšlienkou, že v škole sa učí kopa nepotrebných vecí! A kto posúdi, ktoré tie veci sú, či budú pre niekoho potrebné, alebo nepotrebné? Hovoríte o kreativite, ktorá v školách chýba, ja tvrdím, že ak sa dieťa rozvíja harmonicky v prvom rade doma, s kreativitou len máloktoré bude mať problém i v škole - poznám aj na sebe, že ako dieťa som vedela ja zapáliť učiteľa pre veci, ktoré ma bavili a keď už nič iné, tak do zošitov hlavne v tých predmetoch, ktoré boli pre mňa "suché" som maľovala krásne obrázky, ukazovala spolužiakom a oni si ich odo mňa odkresľovali na tie isté miesta v zošitoch a hneď bolo učenie o inom (kreativitu učiteľov posudzovať nemienim, pretože ako som povedala v minulom príspevku – všetko dobré i zlé sa s človekom vlečie od najútlejšieho detstva).
I moja dcéra chodievala zo školy s názormi, že sa učia zbytočnosti. Ja som jej to však nikdy neodobrila. Za roky, čo pracujem, viem povedať, že toho „balastu“ sa človek prirodzene zbaví sám selekciou, v súlade s potrebami v práci. A myslím, že niekedy je to aj na škodu. Prečo si nezapamätať kadejaké milé básničky alebo aj suché definície z matiky? Jeden nikdy nevie, kde ho život zaveje a kedy sa mu to môže akokoľvek zísť, hoci len pre pobavenie v spoločnosti.:)
neznámy
neznámy | 4.1.2014 16:37
Tak zrovna ty básničky jsem nikdy nepotřeboval a doufám,že už ani nebudu :D.
Čas,který jsem MUSEL věnovat (i po škole -WALL-) poezii z pera Petra Bezruče a povinné četbě podobných schválených umělců považuju za totálně zabitý a jestli mi někdo bude tvrdit že ne,tak si o něm myslím své :D.
Důvod,proč by si děti z gymnazia měly pamatovat kolik váží meč krále Václava a proč test z dějepisu obsahuje samé podobné otázky mě napadá jen jeden - učitelka by si měla zajít na odborné vyšetření.
Nepolemizuju o tom,že naučit se základy matematiky,pravopisu apod. by mělo být samozřejmé.
Co dodnes ale samozřejmé není je individuální přístup k dětem a možnost,aby si samy měly možnost vybrat rozvíjet se v tom,co JE (ne rodiče nebo učitele) zajímá.
Nevidím žádný důvod pro to,aby musel kluk nadaný na matematiku dostávat pětky ze zpěvu,výtvarky nebo tělocviku,ani proč by se jeho spolužačka měla trápit s výpočty druhé kosmické rychlosti (které nejspíš nikdy nedosáhne :D).
Co by se mělo učit a zatím to ve škole chybí je finanční gramotnost.To je dnes veliký problém.Spousta lidí -mladých i starých-se nechá napálit různými výhodnými (ale ne pro ně) nabídkami,neumí si ani spočítak,kolik vlastně zaplatí za úvěr nebo hypotéku a pak se jen diví...
neznámy
neznámy | 4.1.2014 16:54
to o com pises ale nie je chyba celeho systemu ale chyba pristupu niektorych ucitelov

kto sa zaujima o financie moze ist na jednu z mnohych obchodnych skol a inych, brat takto studuje strednu skolu podnikania a maju financne predmety od prveho rocnika

moznosti je dost a kto sa citi nenaplneny - vzdy je tu este lacny sposob - samovyuka
neznámy
neznámy | 4.1.2014 17:17
To si nemyslím - mí i dnešní učitelé se řídili a řídí osnovami a ty jsou dané systémem.Ten určuje jaké předměty se budou učit a co bude jejich náplň.Učitel se může pohybovat v určených mantinelech,ale moc prostoru nemá-zvlášť když přijde inspektor - a nebudeme si nalhávat,že ten ocení jeho kreativitu co se osnov týká :D.

Odborné školy jsou jasné,ale do těch chodí jen zlomek žáků a ti starší už tam nepůjdou.Proto by to měla být samozřejmost už na základní škole.

Je to asi měsíc zpátky co jsem se informoval na spotřebitelský úvěr na auto.Že pán z autosalonu-který tenhle způsob financování nabízí, si není jistý a místy tvrdí hlouposti,to bych ještě s přivřením obou očí pochopil.Ale že mi podobné hlouposti bude tvrdit i bankovní úřednice u které bych nějaké vzdělání v oboru očekával - to mě fakt nemile překvapilo -ROLL- (nezjistit si to jinde,stálo by mě to docela dost peněz).
neznámy
neznámy | 4.1.2014 17:33
ved vravim - ze komu sa nepaci (co sa tyka osnov) ma na vyber skoly, su aj take s volitelnymi predmetmi a rozhodne nie je typicka situacia v gymnaziach ucit sa vahu meca krala Vaclava, to je uz o ludoch

" Odborné školy jsou jasné,ale do těch chodí jen zlomek žáků a ti starší už tam nepůjdou.Proto by to měla být samozřejmost už na základní škole." - teda neviem co hovoria statistiky ale ja ked som skoncila zakladnu skolu tak to mohlo byt tak 60% gymnazia, 30% obchodne skoly a zvysok sa porozdeloval kade-tade, tie obchodne skoly su celkom rozsirene plus sa zakladaju aj sukromne ekonomicke

"Je to asi měsíc zpátky co jsem se informoval na spotřebitelský úvěr na auto.Že pán z autosalonu-který tenhle způsob financování nabízí, si není jistý a místy tvrdí hlouposti,to bych ještě s přivřením obou očí pochopil.Ale že mi podobné hlouposti bude tvrdit i bankovní úřednice u které bych nějaké vzdělání v oboru očekával - to mě fakt nemile překvapilo" - toto podla mna nepatri velmi do kolonky skolstva, to je ta typicka debilita niektorych ludi, ktorym by skola nepomohla, niektore veci nezmenis, mohla by som naratat x osob co vystudovali neviem ako zamerane skoly, ktore to preberali a nepomohlo im to, lenze to uz nie je chyba skol, minule ma skoro vystrelo na cviku ked spoluziacka piatacka hladala v exekucnom poriadku definiciu pojmu "vec" a to su situacie kedy si clovek povie, ze niekomu niet pomoci nech by bol system akokolvek dokonaly...vela ludi vie tieto svoje nedostatky uspesne maskovat roky kym ich neuvidis v urcitej situacii kedy sa to prejavi, to je mozno urcity vrodeny podklad, tazko povedat
neznámy
neznámy | 4.1.2014 18:02
Nuž to veľmi individuálne. Ak má báseň rytmus, potom spieva a vtedy ma už jej obsah ani moc nezaujíma. Myslím, že najlepší básnici veľmi dávno vsadili práve na tieto pocity ľudí pri čítaní básní.
A ešte niečo - každý fakt dobrý matikár má v drvivej väčšine skvelé priestorové videnie, s tým súvisiacu schopnosť pracovať s obrazom, symbolom a farbou. Preto väčšina dobrých matikárov je hudobne nadaná a keďže to súvisí so sluchom, nemajú problémy naučiť sa jazyky. Jednoducho všetko so všetkým súvisí :D a kto sa nechce učiť výpočet druhej kozmickej rýchlosti, nech nejde na matematický gympel. Mňa to napríklad bavilo, preto som šla práve na taký.
Učitelia majú umožnené upraviť 30% obsahu štátnej osnovy s ohľadom na aktuálne zmeny vo vývoji daného predmetu.
A to ostatné - ako hovorí Curry - je vecou samoštúdia :) pravda, ak dotyčnému na tom záleží.
neznámy
neznámy | 4.1.2014 18:05
Jen pro zajímavost - když jsem já vycházel ze základky,šlo na gymnázium odhadem 20-25%,ještě méně na odborné střední školy a zbytek jak píšeš kade-tade.Obchodní školy neexistovaly,ceny byly dané a zbýval prostor jen pro veksláky před Tuzexem :D.
Jediná ekonomická informace:D,kterou si ze základky pamatuju :židé byli lichváři -půjčovali s úrokem až 10 !!! %.Jak potom nazvat dnešní poskytovatele nevím - něco by se mělo vymyslet;).Podobně bylo v očích tehdejší vládnoucí strany největším hříchem církve vybírání desátku.Dnešní překábátění soudruzi podle tohoto měřítka skončí v pěkně rozpáleném kotli -PUH-.
Gymnázium podle mých (ne už úplně čerstvých -SHAME-) informací nemá finanční vzdělávání v programu.A na obchodní akademii chodili ti,co se se svým nevalným prospěchem nikam jinam nedostali .Možná jsem natrefil na její absolventku-ROLL-.

Já vím že to nepatří do kolonky školství,ale stejně jsem toho názoru,že by mělo.Protože to spoustě lidí dokáže ovlivnit život mnohem víc,než to,že se naučí recitovat Polednici,nebo budou vědět,co napsal grafoman -WALL- Jirásek
granko
granko | 4.1.2014 18:15
tiež mám takú skúsenosť -LOL-
neznámy
neznámy | 4.1.2014 18:16
no u nas chodili na obchodnu ti, co mali prospech dobry, ja som bola na gymnaziu....v podstate sa stazujes na system, ktory postupne vymiera

" Já vím že to nepatří do kolonky školství,ale stejně jsem toho názoru,že by mělo.Protože to spoustě lidí dokáže ovlivnit život mnohem víc,než to,že se naučí recitovat Polednici,nebo budou vědět,co napsal grafoman -WALL- Jirásek" - vyjadrim sa este presnejsie - VOBEC to nepatri do kolonky skolstvo, uz len kvoli tomu, ze spotrebitelsky uver je u nas relativne nova vec, ktory starsie rocniky urcite nemali sancu na skole preberat kedze suvisi s nasim vstupom do EU a prijimali sa mnohe zmeny

a je to presne o tom - ty tvrdis, ze sa ti zda, ze sa ludia malo financne vzdelavaju, inym sa zas bude zdat, ze mame napr. nedostatok umeleckeho vzdelavania, dalsi sa budu stazovat, ze sa napriklad nevenuje viac psychologii, politologii a neviem comu a dostavame sa naspat ku: neda sa vyhoviet vsetkym a vzdy je to o volbe, kto chce studovat financie ma na vyber z kvalitnych skol, kto chce studovat umenie, nech ide studovat umenie, politologiu, cokolvek, komu sa nepacia humanitne odbory, nech ide na prirodovedne gymnazium, kto ma problem s matikou, nech ide na humanitne, obchodne, jazykove, co len chce..

ludia fnukaju nad systemom a pritom je to vsetko o ich volbe
neznámy
neznámy | 4.1.2014 18:36
Promiň,já nemluvím o tom,kdo chce co studovat -tam máš samozřejmě pravdu.

Šlo mi spíš o to,aby už na základce získal člověk povědomí o důležitých věcech pro život v tomhle systému ...a to v době,kdy se (zatím) běžně musí učit nepotřebné věci.To je vše :)
neznámy
neznámy | 4.1.2014 18:48
Keby len v podnikoch! Všade ich je plno. Na daňových úradoch robia ľudia, čo skončili sociálnu prácu, na colniciach učitelia slovenského jazyka, lekári sú deti lekárov, bez ohľadu na to, či na také povolanie majú vlohy ako kedysi ich rodičia, škoda pokračovať! A na Slovensku platí aj úmera: čím menšia obec, tým vypuklejší problém.
neznámy
neznámy | 4.1.2014 18:52
financnictvo, ekonomia a im pribuzne zalezitosti podla mna na zakladne skoly vobec nepatria, to nech sa prenecha strednym a vysokym skolam, vtedy uz tie decka aj prichadzaju s niecim takym v praxi do styku a vedia si to lepsie predstavit a vyuzit

myslim si, ze zakladne skoly nie su zatazovane nejakymi nepotrebnymi vecami, deti na zakladnych skolach malokedy vedia comu sa chcu venovat v buducnosti a ak aj vedia, takmer vzdy este nazor zmenia, aj niekolkokrat a nebolo by na mieste nejake oblasti okresavat, materia nie je predsa tak komplikovana ako na strednych skolach a je spravne aby mali zbezny prehlad v roznych oblastiach aby ked sa raz rozhodli kam chcu v zivote smerovat, mali na com stavat, keby nastavala specializacia tak skoro, urcite by tym mnohi (viac ako mnohi) utrpeli

max by to mohol byt volitelny predmet vo vyssich rocnikoch ale aj tak si myslim, ze by to nebolo extra uzitocne, to by sa stihli zvladnut len uplne zaklady, ktore by boli bez dalsieho studia nepouzitelne v praxi
neznámy
neznámy » huŽvak | 4.1.2014 19:13
áno...a už sa to deje
neznámy
neznámy | 4.1.2014 19:31
zlodeji, násilníci a ich zaplatení právnici sú všetci v práve.... a žiaľ, právom v práve. Je toto svet demokracie, akí sme chceli ...?
neznámy
neznámy | 4.1.2014 21:00
Máme vzácnou možnost ( .. hurááá .. dožili jsme se -YES-:D ..) pozorovat dílčí výsledky historického pokusu lidstva - žít podle zásad demo-kracie. Pohybujeme se v obrovském množství uměle vytvořených pravidel, pouček, zákonů, osnov, příkazů, zákazů, doporučení, vyhlášek, dobrých rad a já nevím čeho, ale stejně neobsáhnou vše, co je "šikovný" člověk schopen vymyslet a dovyhledat. Kreativita člověka je díky všem těmto záštitám demokracie zaměřena nikoliv na rozkvět a všeobecné blaho,ale na osobní prospěch spojený s obcházením všech "nepostradatelných" norem, pracně vypocených a vysezených ve sněmovnách a senátech. Vnímavé dítě leccos potřebné pro přežití v tomto systému odkouká tu i onde, vyhodnotí si "zbytečné" a "výhodné", a pokračuje v započatém svými generačními předchůdci.

A teď mi řekni, budhíčku, kde v tomto širokoúhlém pohledu stojí vliv školy a jejích titěrných osnov?-CONFUSED-;)
Nedávno jsem narazila na přednášku pana Koukolíka o deprivantech a tady už bych řekla, že jde přímo o výtvor společnosti, jakýsi tvar doby, do které jsme dospěli, než o nějaký krátkodobý vnější vliv

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vZSjJ4QKjls
neznámy
neznámy » Antonidas | 4.1.2014 21:23
Myslím, že pravá demokracia je pre každého, ibaže to, čomu tu hovoria demokracia je od nej na hony vzdialené a to, podľa mňa, aj v takej krajine, ktorá o sebe vyhlasuje, že je kolískou modernej demokracie - USA. Súčasné USA nie sú demokratickou krajinou - podľa mňa. A na Slovensku alebo v Čechách demokracia nikdy nebola a ani v súčasnosti nie je.
neznámy
neznámy » Antonidas | 5.1.2014 01:38
Demokraciu by podľa mňa mala zastávať skupina ľudí, ktorí sa snažia v prvom rade o veci verejné, a to by ich morálna úroveň musela byť veľmi silne vyvinutá. Asi aj tí ľudia by mali byť starostlivo zvolení, čo u nás, žiaľ, nie je a čo svedčí to aj o nás.
neznámy
neznámy » Antonidas | 6.1.2014 18:09
ano vlada reprezentuje metalitu ľudí...
Stránka:
1 2 3
 

Poèítam horoskop... Počítam horoskop...