Ľudská duša -
Prečo kresťanská cirkev zaviedla celibát?
http://www.blesk.cz/clanek/celebrity-ceske-celebrity/502016/zena-ktera-uhranula-zenateho-miliardare-janecka-knezka-vecne-extaze-vyznavajici-domaci-porody.html
Neukoušou, budou inspirováni
-MUSIC-
Druhá...opačne. Lebo ak sa dušou myslí vedomie, tak potom sa telo rodí do vedomia.
Lebo ak je to tak, ako píšeš Ty, tak potom jedna otázka...koľko je duší? (keďže si telá rôzne umierajú a rodia sa..)
Myslela som pôvodne na to, že baby si pre peniaze berú aj mladých chlapov, ak teda majú také kritériá výberu partnera.
No, neviem... ja patrím ku generácii, ked sa ešte ženilo a vydávalo prevažne z lásky. -PUH-
A jak napsal Bosch, nikdo, kdo do manželství vstupuje (ať mladý, nebo starší) nepočítá s tím, že on bude zahrnut v té statistice....každý věří, že jeho (vyjímečný....a to si myslí všichni :))vztah bude navždy. Jenže život nás prověří a ukáže, jak to skutečně je.
Vůbec jsi nemusel reagovat na můj příspěvek adresovaný pouze a výhradně Boschovi, ale nejspíš to s tebou nějak zarezonovalo....v pořádku, já ti to neberu, jen mi prosím nepodsouvej něco, co jsem vůbec neřekla.:)
a hlavne si myslim, ze tych 50% parov, co sa rozidu, tak libido ani zdaleka nehra taku ulohu ako si to mysli "priroda". vacsinou sa vztahy rozpadaju preto, ze si dvaja prestanu rozumiet, vsimat si jeden druheho, neunesu stereotyp bezneho zivota...potom hladaju naruc druheho, ale to je az vedlajsia pricina a nie primarna... a to nehovorim o rozvodoch, kde hraju hlavnu ulohu automaty, alkohol, drogy, rodina, moralna slabost toho druheho (napr. ked jeho druh ochorie nejakou neprijemnou chorobou, ktora moze obmedzovat vztah)...
když se kněz rozhodne oddat se službě bohu žít chodit a mluvit v jeho záři a své libido neovládá, pak ho světský vztah s ženou poskvrňuje. nemůže se plně věnovat ideálu, službě kristu tak jak jim radí ježíš a písmo které manželství pro následníky krista nedoporučuje - s výjimkou těch kdo toho nejsou schopni.
manželství kněží v reformovaných církvích jsou úlitbou neschopnosti kněží takový požadavek dodržet.
Katolická církev nikomu nezakazuje, aby se oženil. Nikdo není nucen k tomu, aby se zavázal k celibátu – a ti, kdo tento závazek skládají, tak musí činit dobrovolně. „Zříkají se manželství“ (Mt 19,12), nikdo jim nezakazuje, aby se oženili. Ten, kdo se chce oženit, ten se oženit může, a to dokonce s požehnáním církve. Církev si však své svěcené služebníky volí mezi těmi, kdo se dobrovolně manželství zřekli. To zároveň ovšem neznamená, že ženatí církvi rozličným způsobem sloužit nemohou.
prorok Jeremiáš:
„Stalo se ke mně slovo Hospodinovo: Neber si ženu. Nebudeš mít na tomto místě syny ani dcery“ (Jr 16,1-2).
Je nepopíratelné, že ti, kteří se „starají o věci Páně“ (1 Kor 7,32), kteří se zřekli manželství „pro království nebeské“ (Mt 19,12), ti mají největší volnost v následování Krista, protože opustili všechno (Mt 19,27).
Pavel
„Takže kdo se ožení se svou snoubenkou, jedná dobře, ale kdo se neožení, udělá lépe“ (1 Kor 7,38).
„Je pro muže lépe, když žije bez ženy. Abyste se však uvarovali smilstva, ať každý má svou ženu a každá svého muže.
Mně se zdá požadavek katolické církve srozumitelný, pokud kněz nemá tu schopnost může přece vzít místo v kterékoli jiné církvi která manželství toleruje.
Může kdykoli z postu kněze odejít a vzít církevní sňatek v kostele a žít dále ve víře. Nikdo ho za to neexkomunikuje. Naopak sklidí spíš obdiv myslím si. Když uzná svoji "slabost".
A slovo slabost je v kontextu textu písma vhodné, sexuální život není v křesťanství pro následníky krista a boha tím pravým "vkladem". Je to jen ústupek.