Ezoterika a záhady -
Veľký deň účtovania
Reagovala som na formuláciu "Ak veríš v Boha", ktorá automaticky podmieňuje pokračovanie vety v zmysle " potom musíš..."
Samozrejme, že človek, ktorý verí v Boha, má niekedy pocit, že niečo musí (urobiť), alebo že v čosi musí (veriť), ale toto slovo (musím) by malo vychádzať z vlastnej vôle, cítenia, z vlastného vedomia, z vlastnej potreby hľadania, túžby po Bohu.
Podľa mňa ak je zvonka vnucované či predpisované to, čo sa musí a čo sa nemusí, viera, ktorá vlastne dáva formu "obsahom nevedomia" sa míňa účinkom a stráca na význame.
Európske kresťanské dedičstvo je v tomto v prípade vo veľkej biede, ak ho porovnávam s dedičstvom východu, a to hovorím nezávisle od štatistických údajov o počte príslušníkov jednotlivých cirkví.
V neflexibilnej podobe, ktorú prezentuješ, ho dnes ľudia ťažko prijímajú, pretože ľudský svet, do ktorého patrí aj náboženstvo a viera, nestojí na jednom bode, ale hýbe sa, mení a posúva ľudské myslenie a cítenie smerom k potrebe vzájomného pochopenia (ak sa pozerám na súčasnosť). A toto pochopenie a rešpekt u mnohých príslušníkov nielen rímskokatolíckej cirkvi postrádam. Sú samozrejme mnohé pozitívne zmeny v rímskokatolíckej cirkvi, ale kaličia ich spastickým myslením nepružné typy osobností. Ide o to, že treba prijať aj to, že ľudia vmiešavajú do viery vlastné city a ten, kto do nej vmieša viac citov, nemusí vnímať veci tak strnulo, ale neznamená to, že ty to tak vnímaš nemôžeš. Tu nejde o šikovnosť ľudí, ale o to, že sú to proste ľudia...
Nedávno sa v kostole jedna mladá baba v zápale hnevu správala tak prísne, že odsúdila všetkých ostatných, ktorí tam sedeli, pretože tlieskali v kostole. To dievča je dobrý človek, osobne ju tak poznám, svoje presvedčenie hájila tým, že celý ten kostol ju vyrušuje, lebo v kostole sa má rozjímať nad Božím slovom a nie aby tam bol taký ruch. Keď som jej chcela čosi povedať, nevypočula ma, iba okríkla že v kostole musí byť ticho a pokoj. Lebo keď ona bola malá, tak sa ľudia a kňazi správali tak a tak, ale dnes si tam deti v pohode plačú a matku ani nenapadne odviesť dieťa z kostola (pritom išlo o detskú omšu).
Kde ona zobrala právo súdiť, že veci by mali byť tak, alebo onak?
Lebo za jej čias to bolo inak? Preto, že má iné zvyky a postoje? Preto, že niečo iné zažila a s niečím iným sa stotožnila?
Len toto som sa snažila povedať. Že ľudia veria alebo neveria na základe prežitého, osobného, na základe toho, akých ľudí stretli, akí ľudia ich inšpirovali a posunuli, na základe toho, ako dokázali selektovať informácie.... (a ešte na základe mnohých ďalších vecí).
Tak dobre poznáš človeka, že môžeš súdiť, v čo môže veriť len preto, že použije pojem Boh, ktorý sa používa v rímsko-katolíckej cirkvi?
Je iné povedať si otvorene názor a je iné narážať na to, že ak niečo nie je tak, niekto nemôže čomusi veriť. Viera poskytuje človeku nádej a nádej je pre mnohých hlavný pohon života. Bolo by mi ľúto oberať niekoho o presvedčenia, keď neviem, čo preňho znamenajú. Asi až tu by som videla tienistú stránku ega, ak vlastná osobnosť sa cíti tak neomylná, že cez vlastnú štruktúru kritizuje už aj vieru iných ľudí.
Pridám sem ešte môj postoj k EGU, len kvôli vysvetleniu, aby to nepôsobilo urážajúco, lebo chudák pojem ego je už tak dokatovaný, že to nemá konca kraja.
Takže: Definícia pojmu Ego pôvodne charakterizuje jeho obsah ako stret ektopsychických funkcií (čiže funkcií existujúcich vo vedomí) - a to vnímania, cítenia, myslenia a intuície. Je to vlastne určitá vedomá úroveň myslenia, cítenia a vnímania, ktorú človek dosiahne vo svojom individuálnom živote a vie, že je to práve jeho vnímanie sveta. Presnejšie, že takto vidím, cítim, myslím ja a nie niekto iný. Ľudia tak trochu pojem ego zamieňajú s pýchou. Podľa mňa nastáva prúser vtedy, ak človek nedokáže priznať ego inému človeku, ak si myslí, že sám nemá ego, pritom jeho presadzovanie osobných názorov svedčí len o tom, že to ego má zrejme nepružné. Mať na veci svoj pohľad je absolútne v pohode, ale vnucovať ho iným je podľa mňa trochu zbytočné.
Smrť ega, o ktorej som čo-to prečítala, je z môjho pohľadu nemožná a mne osobne by sa vôbec nechcelo strácať čas hraním na nečloveka.
Dnešné teórie o zbavovaní sa túžob a prianí sú z môjho pohľadu skôr intelektuálnymi teóriami. Veď ak sú túžby či priania primerané a môžu naplniť ľudské šťastie, prečo by sme ich mali hádzať do smetí? Ak niekto nevie naplniť svoje šťastie, mal by sa kriticky zamyslieť nad vlastnými možnosťami a nechcieť viac, ako mu život a jeho existencia ponúka. Duchovný aspekt vnímam práve v rešpekte voči tomu, že som iba človek a moja úroveň vnímania vecí môže byť rovnako nedokonalá, ako úroveň vnímania tých, ktorí sa sprisahali voči egu, a tým aj voči tomu,že sú obyčajní ľudia.
Jsou prostě otázky,na které se intelektuální odpověď najít nedá.Ale protože je Bůh všemohoucí :D,vytvořil i nezodpověditelné otázky,stačí se s tím smířit -COOL-.
No a kdyby ses s tím smířit nechtěla,doporučuju můj předchozí odkaz ;)-BIGEYE--BYE-
.
Pochybuji -přesněji považuji za nemožné- že Ti někdo dá uspokojivou odpověď -i když bych si ji taky moc rád přečetl :)