Ezoterika a záhady -
Bohatství vede k hodnotnějšímu životu.
ta meditace s kručejícím břichem je totiž jenom teoretická.
tvrdím že to nezvládneš.
vsadím se s tebou.
dokaž že to dokážeš jedině tak můžeš vyvrátit moje tvrzení.
mluvím totiž o tobě, ne o mniších.
ti mniši to délají a dokáží to.
ty to ale nedokážeš o tom jsem přesvědčený.
nejsi jedním z nich. nepatříš tam, nedokážeš opakovat jejich postupy.
není tvojí dharmou aby jsi tam jel a následoval je.
to by jsi už tady nebyl a necvakal do kláves.
mohl by jsi zkusit meditaci tady u nás v evropě a v zapojení do společnosti, ale ani to si myslím nedokážeš.
je to velmi náročné a nedokáží to lidi co sedí u počítače a ťukaj denné do kláves na astrowebu jen tak.
musel by jsi sopustředit veškerou energii aby jsi to dokázal.
a to ty neuděláš.
o tom jsem přesvědčený.
takže zvládneš možná relaxaci.
tcoje tvrzení že zvládneš meditaci s kručením v břiše je jen hypotetické.
je to stejné jako já bych tvrdil že zvládnu levitaci. ano teoreticky ano jde to dělali to jiní zvládnout to jde po mnoha letech tréninku. ale já se toho vzdávám. nedokážu to, nemám zájem.
takže vsadím se že to nedokážeš. meditovat s kručejícím břichem.
1.2. Dhanija-sutta Dhanija
„Uvařil jsem svou rýži a podojil jsem,“
pravil pastevec Dhanija.
„Prodlévám se svou rodinou na břehu řeky Mahí.
Mám zastřešenou chýši a dost paliva pro oheň.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
„Jsem prost hněvu a hrubost [mé mysli] (khila) zmizela,“
pravil Vznešený.
„Prodlévám jednu noc na břehu řeky Mahí.
Má chýše je odkrytá a můj oheň vyhasl.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
„Nejsou tu mouchy ani komáři,“
pravil pastevec Dhanija.
„Krávy se pasou na zelené louce.
Vydržely by i déšť, kdyby přišel.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
„Můj svázaný vor byl dobře sestaven,“
pravil Vznešený.
„Přeplul jsem, překročil jsem na druhý břeh (páragato)
a překonal jsem mocný tok.
Teď už žádný vor nepotřebuji.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
„Má žena je poslušná a skromná,“
pravil pastevec Dhanija.
„Žije se mnou již dlouho a je líbezná.
Nedoslechnu se o ní nic špatného.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
„Má mysl je poslušná a osvobozená,“
pravil Vznešený.
„Byla dlouhou dobu cvičena a je dobře zkrocená.
Proto ve mně není nic zlého.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
„Živím se svým vlastním výdělkem,“
pravil pastevec Dhanija.
„Moji synové žijí se mnou a jsou zdraví.
Nedoslechnu se o nich nic špatného.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
„Nejsem ničí nádeník,“
pravil Vznešený.
„Obdržel jsem (svou odměnu) a kráčím širým světem.
Teď už nepotřebuji žádnou mzdu.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
„Jsou tu krávy a telata,“
pravil pastevec Dhanija,
„březí kusy i jalovice
a také býk, vůdce stáda.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
„Zde nejsou krávy ani telata,“
pravil Vznešený,
„březí kusy ani jalovice,
ani žádný býk, vůdce stáda.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
„Kůly jsou pevně zakopány v zemi,“
pravil pastevec Dhanija.
„Nové rákosové provazy jsou dobře spleteny,
a ani telata je nepřetrhnou.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
„Zpřetrhal jsem svá pouta jako býk,“
pravil Vznešený,
„tak jako když slon přetrhne liánu.
Nevstoupím již více do [mateřského] lůna.
Chcete-li, nebesa, nechť se tedy spustí déšť!“
V tu chvíli se z velkého mraku spustil déšť
a zaplavil kopce i nížiny.
Když Dhanija slyšel, jak prší,
řekl toto:
„Věru nemalý zisk je to pro nás,
kdož spatřili jsme Vznešeného.
Utíkáme se k tobě jako k útočišti, ó Vidoucí!
Buď naším učitelem, Velký mudrci!
Má žena a já budeme poslušně žít
čistým životem vedle Blaženého.
Překonáme zrození a smrt,
a ukončíme tak [veškeré] utrpení.“
„Kdo má syny, těší se ze synů,“
pravil Zlý Mára ).
„Stejně tak, pastevec se těší ze svých krav.
Neboť vlastnictví je pro člověka zdrojem potěšení,
a kdo nic nevlastní, ten se netěší.“
„Kdo má syny, trápí se kvůli synům,“
pravil Vznešený.
„Stejně tak, pastevec se trápí kvůli svému dobytku.
Neboť vlastnictví je pro člověka zdrojem trápení,
a kdo nic nevlastní, ten se netrápí.“
„před nějakou dobou mněl dalajláma setkání s významými osobnostmi světa z oblastí vědy politiky psychologie náboženství atd a po nějaké době došli k tématu meditace.
Dalajláma pak řekl, že meditace je pro západního člověka taky možná.
Pokud se jí bude věnovat po dobu 20 let přibližně 8 hodin denně.“
Opäť dávaš zavádzajúcu informáciu. Dalajláma patrí k línii Gelugpa „škola vzornej cnosti“, kde majú najmenší vzťah k meditácii. Dalajláma je v prvom rade politická autorita Tibetu, nie v pravom zmysle duchovná, a tobôž nie osvietená. Čiže on má v pozícii autority na meditáciu, najmenej čo hovoriť. Stačí si prečítať knihu od Tomeka Lehnerta – Darebáci v rúchu. Alebo nebodaj priateľstvo so Shoko Asaharom je tiež iba môj výmysel?
až budeš mít duchovní zkušenosti jako osho, můžeš ho napodobovat.
ale pak už budeš úplně někdo jiný. a nenapadne tě dělat ze sebe papouška.
nejdříve si o meditaci něco přečti a pak mudruj.
nejdříve musíš zvládnout nižší stupně. jamu a nijamu. k tomu je velmi dlouhá cesta.
a to se ti nepřihodí jen tak někde to je vědomá práce na sobě, trvalá sebekontrola všech projevů bytí. hlavně duševni ale nesmí se z vědomí ztrácet ani tělo.
až se ti to podaří, můžeš zkusit ásanu. ale to neznamená že to je nějaká pozice lotosového sedu kterou uděláš a máš vystaráno.
znamená to spojení těla s psychikou. a to je práce na dalších několik let.
a pak teprve se můžeš uvolnit jinak to nemá smysl.
jak daleko máš ještě do meditace?
docela dost let práce na sobě, pokud začneš teď hned.
jestli si myslíš že meditace je nějaký holub co si na tebe sedne a máš to, tak to se pleteš. opravdu o duchovních oblastech a stavech vědomí nic nevíš.
to si urči sám. můj názor co je meditace jsem ti sdělil.
jestli nesouhlasíš tak nesouhlasíš.
však to není povinné se ve všem shodnout.
13. Consiliare. Poraďte protivníkovi, co by měl či neměl dělat a čím by se měl nebo neměl zabývat, jako se radí malému děcku. Sami sebe tím zároveň představíte jako člověka věci znalého, který ze své pozice může udílet dobré rady takovým ubožákům, jako je váš protivník. Figura se též nazývá Hraběcí rada dle legendárního výroku: "Lidi křičí že nemají na chleba? Tak ať jedí koláče!"
když je nejsi sto vidět tak pak nejsi. však to je tvoje meditace mně to netrápí jak medituješ ty.
ale suhlasim, ze meditovat nie je to iste, co relaxovat:)
Este k tomu Meciarovi (nemozem najst tu poznamocku): ja som ho nevolila, ani nikto z mojich vzdelanych a inteligentnych kamaratov, ktori nikdy neboli v KSC. Kto ho volil teda? Zkus si odpovedat sam.
Ešte jeden úryvok z knihy Lesní mniši:
"Naše jediné jedlo za celý deň sa skladalo z hrudy ryže, veľkej ako pomaranč, posypanou sušenou, mletou paprikou. To stačilo k výžive pre našu meditačnú prax a nemalo to nepriaznivý účinok. Zníženie konzumácie jedla na jednej strane a zvýšenie meditačného úsilia na strane druhej, naopak prinieslo ľahkosť telu a zbystrenú pozornosť, takže dosiahnutie samádhi bolo ľahšie."
Toto je z autbiografie Adžan Tate, ktorý je jeden z najváženejších budhistických mníchov théravadovej školy v Thajsku. V podstate tvrdí opak toho čo ty. Tak neviem či si väčší odborník na meditáciu ako on ...