Astrológia a horoskopy -
SLOVANSKÁ EPOPEJ hazard s národním dílem
Praha, která k Muchovým obrazům přišla jak slepý k houslím a není schopna jim postavit důstojné výstavní prostory, obrovská plátna klidně "zapůjčí".
To je znevažování národní a kulturní památky nevyčíslitelné hodnoty a naprostý hazard.
Kam se poděl selský rozum a hrdost na Muchův odkaz? Místo aby ty, co dílo chtějí vidět, přilákala do ČR, pošle zničit plátna. Zřejmě největší roli hrály peníze do kapes pánů na ministerstvu.
Pokud nám není osud lhostejný, podpořme prosím. Děkuji za účast.
Šťastný nový rok 2017 všem -FLOWER-
http://www.zachrante-epopej.cz/
Jít do konforntace se skupinou zmanipulovaných a pod vidinou peněz a moci dále manipulujících celé davy.
Také jsem podepsala. Tím jediným zde můžu posílit to, na co zaměřuji pozornost.
Na zdravý lidský rozum, který vítězí nad lidskou hloupostí.
Víra...
:)
Interiéry chátrajícího zámku poskytovaly kupodivu velmi dobré podmínky pro životaschopnost pláten. Celoročně stálá teplota - tedy přesně to, co barvy na plátnech potřebovaly. Padesát let měly obrazy ty nejlepší možné podmínky. Nehledě na rozměry (cca 8x6 metrů), které mohly vyniknout v obrovských prostorách zámeckých komnat a nezapadnout stísněné v Praze (jak je tomu teď).
Budova nebyla zvenku v příliš reprezentativním stavu. Právě toho argumentu "nedůstojnosti" využila media k uměle vyvolanému humbuku kolem Epopeje a následnému útoku proti těm, kteří se o ni půl století starali.
Vše údajně ve prospěch díla. Transportem dostala plátna malovaná vaječnou temperou zabrat a jakákoli další manipulace s nimi je hřebíčkem do rakve tohoto Muchova odkazu.
Tady nejde o dobro díla, jak je prezentováno. Tady je na prvním místě kalkul ve prospěch skupiny lidí.
Ke konci roku petici podepsalo (svým kliknutím) přes 3 tisíce lidí.
Velká část národa se zatím tváří, že se jí to netýká.
Lidé si zvykli nadávat na to, co za ně dávno rozhodli jiní. Vedou plané řeči, které nikam nevedou. Přihazují zlo do vesmírného kotla zla.
Jsme nevšímaví tam, kde je třeba. Prodáváme sami sebe. Divná doba...
Všechny obrazy měly mít rozměry 610x810 cm a takové plátno vyráběla jen jedna továrna v Belgii. Během první světové války byla zničena takže Mucha musel dodaná plátna přepůlit, původní rozměr má tedy jen prvních 7 pláten, zbytek má poloviční formát, nebo ještě menší.
Taky by mne zajímalo, kde bral Mucha za války vajíčka, když byl všeho naprostý nedostatek.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Slovanská_epopej
Muchovo umenie je unikátne jeho rukopis je rozpoznateľný okamžite múzami mu boli ženy a to ako stvárňoval bytosť žien nemá obdobu
Jinak pokud vím, Epopej je zcestovalá: byla v Chicagu, N.Y, Stockholmu, ve Vídni, dokud ji pak "spravoval" autor, asi to bylo lepší, než když to později dělají byť dobří restaurátoři. Vždycky "kus autora" zmizí...
Názory odborníků na cestování se rozcházejí(ostatně jako i názory na dílo samo), nejsem odborník, ale zdá se mi logické, že opakovaným navíjením na válce atd. se dílo poškozuje.
Co se mi zdá tristní, že více než sto let nebyla Praha schopna postavit odpovídající stánek. Ono vlastně všechno, co tu stojí za něco pro kulturu, je z Rakouska-Uherska.
želám tomuto dielu dlhý život, bude sa asi pretĺkať ešte nejaký čas jak sa len dá a bude kolo toho frkot, každopádne dlhý život pre Epopej a odkaz histórie namalovanej umelcom par excellence kiežby škody spôsobené transportom nezasiahli podstatu