Astrológia a horoskopy -
Povolanie v horoskope: maliari
A na stáliciach má planéty ale tiež dosť ľudí, možno tak často ako aspekty medzi lunou, venušou a neptúnom. Či sa mýlim?
Jedna vec je sila a druhá vec je kvalita. Dumám nad tým už dlho. Tak na silu má najväčší vplyv postavenie na osiach a na kvalitu má určite veľký vplyv sekta a aspekty, ale ako je to s domicilom, alebo povýšením, neviem. Podľa niektorých astrológov je planéta doma, alebo v povýšení niečo ako cnosť, alebo niečo dobré, a planéta v páde, alebo exile, že je problém, ale prax ukazuje, že sa to takto posudzovať nedá. Takže ja to posudzujem individuálne, od horoskopu k horoskopu, neviem to zovšeobecniť.
Velmi zalezi na tom co a kedy pocitujem a moje myslenie a komunikacia su potom podriadene tymto pocitom, neviem sa pretvarovat a byt falosna. Jednoducho na mne kazdy podla toho ako mu odpoviem zbada co sa deje...mimo toho mi tu lunu , ktora je este aj v tretom dome, kvadratuje mars, tak sa stane aj to obcas, ze spustim krik na svoju obranu samozrejme. Prva do konfliktov nejdem, , az ked su dotknute moje city.
Ak máš Merkúr v Rakovi a jeho vládca je v trigone, teda Mesiac, tak je to pozitívne. Dá sa to vyložiť tak, že Merkúr je na návšteve u Mesiaca, ale zároveň je s ním v harmonickom vzťahu, je v harmonickom vzťahu s pánom domu, čo je pre neho pozitívne.
Ináč ešte by som k tej téma domicilov spomenul jednu vec, s ktorou som sa stretol, jeden astrológ spomínal, že nejaký stredoveký autor písal, že Merkúr v pohyblivých znameniach nie je dobrý, teraz neviem v čom, ale možno že je to potom povrchné myslenie, alebo niečo také. Čo je zaujímavé, lebo práve v Blížencoch a Panne má Merkúr domicil. Ale z praxe som sa stretol, že ľudia s Merkúrom v Panne, alebo Blížencoch nie vždy vynikajú v myslení, práveže sa mi zdá, že to môže byť dosť povrchné a nesústredené myslenie. V tomto si myslím že dosť záleží od aspektov na Merkúr. Takže ako to je naozaj s tými domicilmi a povýšeniami je podľa mňa ešte nedoriešená vec, podobne ako s domami a inými vecami v astrológii.
sice ma na staliciach dost ludi planety, ale len malo ludi ma zvyraznene stalice, pripadne velke planetarne obrazce a konstelacie, ktore martin popisal v prispevku... samozrejme tie konstelacie nemusia nutne znacit maliarsky talent, ale napriklad neptun sa moze prejovat aj v talente pre okultizmus a podobne...
a malíř jako malíř
bývaly doby, kdy se jednalo o pouhé řemeslo a to ještě hluboko do 19. století. Taky se tehdy říkalo: blbej jako malíř
Kromě několika výjimek se začali malíři zabývat malířstvím z intelektuálního hlediska (optikou, chemií a pod.) až v dobách impresionismu a filosofií ještě později
teprve v 1. desetiletí 20. století (za opozice Urana s Plutonem a Urana s Neptunem) byl dokonán odvrat od zobrazování vnějšího modelu - realismus, naturalismus, impresionismus apod k zobrazování modelu vnitřního -nefigurativní umění, symbolismus, kubismus, fauvismus, a hlavně futurismus, v roce 1916 zásadní čin byl dadaismus a na něj navázal surrealismus.
Měl jsem o tom úvodní přednášky před 25 lety a asi před 2 roky jsem mapoval v Brně moderní umění ve světle uransko-neptunského cyklu z let 1821 až 1993, jelikož žádný cyklus nevyrůstá na zelené louce, navazuje na poslední osminu předchozího cyklu, pěkně nám to koincidovalo s počátkem 19. století s klasicismem napoleonské doby, s reakcí romantismu a realismu na akademickou malbu oslavující císařství