Astrológia a horoskopy -
Pár slov z knihy Duše a vesmír (Liz Greenová)
"Sexualita může být posvátná, obscénní, tělesná, duševní, citová, duchovní, symbolická, zábavná, za účelem pložení, jako prostředek proměny, jako důkaz lásky- nebo jakákoli jiná, v závislosti na naší představivosti a přáních. Nikdo z nás nemá právo rozhodnout, která z těchto nekonečných tváří sexu je normální a která nikoli. Sexualita určitě nemá jednu jedinou podobu, a pokud chceme pochopit, proč je příčinou tolika vážných problémů ve vztazích mezi lidmi, musíme se vzdát představy, že bychom ji mohli definovat jednou větou. Tak jako všechno ostatní v životě, je i sex žímsi konkrétním a zároveň symbolickým- a každý symbol je ve svých významech stejně nevyčerpatelný a nekonečný, jako lidé co do svého individuálního založení."
"Ženství [i mužství] je princip, jistý druh životní energie, a ne pouhý vzorec chování. nikdo nemá právo posuzovat na základě takových vzorců chování něčí sexuální život. Kdybychom ponechali alespoň na okamžik stranou takové mnohovýznamn přívlastky, jako ´zvrácený´, nemorální´, nervózní´, ´nemocný´, apod., uviděli bychom za nimi člověka a pochopili bychom důvody, přoč se chová tak, jak se chová."
"I ortodoxní psychiatrie má problémy se sexualitou. Muž dostane na svou impotenci hormonální prášky. Tělo však nelze brát odděleně od celku lidské osobnosti a sexuální chování je jedním z mnoha způsobu, jak se člověk projevuje. Fysiologický problém nelze oddelit od duše, která jej prožívá."
"Homosexualita je ve skutečnosti nesmyslný pojem. Jsou prostě lidé, kteří svou rovnováhu mezi mužskými a ženskými prvky své povahy vytvýářejí odlišným způsobem. A to platí i pro takové jevy, jako je voyerismus, exhibicionismus, fetišismus, narcismus, transvesticismus, frigiditu, impotenci a další ´ismy´, označovan za ´nenormální´. Všechny tato jevy jsou symbolickým vyjádřením psychických stavu, a zabýváme-li se otázkou, jakými formami se lidská psýcha orojevuje, musíme při klasifikaci těchto forem postupovat opatrně."
a tak dále a tak dále, doporučuji. Dále se autorka ve stručnosti věnuje aspektům Mars/Venuše k Saturnu/Uranu/Neptunu/Plutu v souvislosti se symbolikou Animy a Anima.
"Člověk, který je prostřednictvím Slunce, Měsíce, Venuše či Marta připoután k jedné z těchto vnějších planet [Uran, Neptun, Pluto], bude mít sklon prožívat příslušný archetypický mýtus, jenž je s onou planetou spojen, mnohem intensivněji, než ten, kdo takovou konstelaci nemá. Pohání ho cosi většího než je on sám a je nucen svým způsobem obětovat své čistě osobní stanovisko. Pokud jde o sexuální život, odrážejí tyto vnější planety odlišné aspekty než Saturn - ten souvisí spíše se Stínem, osobním nevědomím, fixací na rodiče a s komplexy."
"Člověk, který je prostřednictvím Slunce, Měsíce, Venuše či Marta připoután k jedné z těchto vnějších planet [Uran, Neptun, Pluto], bude mít sklon prožívat příslušný archetypický mýtus, jenž je s onou planetou spojen, mnohem intensivněji, než ten, kdo takovou konstelaci nemá. Pohání ho cosi většího než je on sám a je nucen svým způsobem obětovat své čistě osobní stanovisko.
Toto zaujalo mňa, lebo je to naozaj výstižné. Slnko a Lunu mám poprepájané so všetkými vonkajšími planétami vo vzájomných aspektoch a skutočne je to tak.
Tá posledná veta je úplne presná. -:)
Podobě psal už ve 20.letech Rudhyar, nazval to transpersonalitou ve smyslu neosobního života.
Jenže jde o to, rozlišit obsednutí-mediumitu a vědomé obětování plodů snažení, které jsou výsledkem kultivace silových ohnisek zvaných archetyp. Pro onu kultivaci je třeba archetypové obrazy dekonstruovat a ne se jimi omamovat a dojímat, jsou to nakonec jen obrazy, schémata, která je třeba v určitém okamžiku odsunout. A to je těžké, neboť hned naskočí jiné.
Co mě nejvíc praštilo do očí :"Homosexualita je nesmyslný pojem...." -asi jak pro koho.V duchu této logiky pak můžeme říct totéž o černochovi - je to jen člověk s větším množstvím pigmentu. Přesto se ten pojem používá a všichni mají zhruba představu,koho jím označujeme.Takže nevidím smysl ve snaze tyto pojmy označit jako nesmyslné (případně je nahrazovat jinými,protože výsledkem bude zmatek).
Dál mě zaujal tento odstavec:
"Ženství [i mužství] je princip, jistý druh životní energie, a ne pouhý vzorec chování. nikdo nemá právo posuzovat na základě takových vzorců chování něčí sexuální život. Kdybychom ponechali alespoň na okamžik stranou takové mnohovýznamn přívlastky, jako ´zvrácený´, nemorální´, nervózní´, ´nemocný´, apod., uviděli bychom za nimi člověka a pochopili bychom důvody, přoč se chová tak, jak se chová."
-Nechci polemizovat-COOL-,ale nedalo by se třeba říct,že ženství je forma životní enegie formovaná jistými vzorci chování,které souhrnně označujeme jako ženský princip;) ?
S těmi přívlastky souhlasím,i když si myslím,že ponechat je na okamžik stranou ještě nemusí stačit k pochopení (někomu třeba jo,ale já jsem natvrdlejší :D)
(vím - jsem šťoural-YES-,ale nemám v oblibě "instantní pravdy" používané mechanicky,protože si myslím,že vlastní pochopení má daleko větší cenu).
PS : omlouvám se za zcela neastrologické plkání -FLOWER-
Myslíte si, že transpersonalita sa môže prejavovať vo svojej negatívnej forme ako médiumita, alebo posadnutosť?
To čo som napísala, že ma poháňa čosi väčšie ako som ja sama, je možno platné pre všetkých, ale ľudia s napojením na transpersonálne planéty si to hlbšie uvedomujú a viac počúvajú z vnútra ako z vonku.
Keď mám uviesť príklad, nemám ja osobne autoritu medzi ľuďmi, alebo náuku, ktorou by som sa nechávala viesť. Neradím sa s nikým, nehľadám proste vonku. Nechávam sa viesť tým, čo prichádza z vnútra.
Planety nejsou transpersonální, nebo netranspersonální. Jde o přístup k nim, o to, jakým způsobem o nich přemýšlíme, jak principy a funkce spíš než archetypové obrazy používáme, zda je to z pozic transpersonálního přístupu nebo jiného.
Transpesonální v tomto pojetí jsou i Slunce, Luna, dračí linie, cokoli v horoskopu
Dekonstrukce archetypů může začít v okamžiku, když si uvědomíme, že i archety jsou definovány rozdíly mezi nimi tzn. vztahy bipolárních opozic viz např. puer-senex. Puer bez senexe nemůže existovat, navíc i puer i senex jsou zapleteni do dalších vztahů. Když se puer zeslabí vztah se senexem, utrhne se z řetězu a jedná zcela nezodpovědně, když senex tratí vztah k puerovi, vyschne do kdo umrtvující podoby a a by se udžel při životě uvězní nějakou tu Koré
o samotě stojící archetypy jsou na mne příliš platonské, jsou něčím jiným než ic než Platonovy ideje?
v některých případech např.vrah z vilnosti nehodnotit nelze a jeho sexualitu nelze považovat za normální, pochopitelnou - obhajitelnou
Můžete to prosím napsat trošku jinými slovy? Zaujalo mě to, ale trochu se v tom ztrácím...-CONFUSED-
Kdybych četla větu, která tě praštila do očí, tak bych se taky asi zavrtěla na židli a svrběly by mě ruce... jde o to, že jsem tu větu trochu vytrhla z kontextu, ona patří do pasáže, která je psána s určitým duchem a snaží se něco říct...i když v tomto případě se může jednat o extrém, nicméně, v návaznosti na dr. Faustrolla, pokud má zkušenosti, jaké má, pak se není co divit, že akcentuje některé své teorie... každopádně je na čtenáři, aby střízlivě a reflektivně pobral její text... já jsem se s tímto tvrzením ještě nesetkala, navíc jsem o homosexualitě zatím nikdy moc nepřemýšlela, tak mne zaujalo toto stanovisko, a v rámci obsahu, který se snaží předvést, tak mi to dává smysl...ovšem nejde tu platnost vztahovat na všechny a za všech okolností že... (což mimo jiné v kapitole na několika místech také zdůrazňuje)
co se týče tvého /krapet extrémního, hmm :)/ přirovnání k černochovi...trošku mícháš hrušky s jabkama... tady se pohybujeme v oblasti psychologických pojmů, kde ta konkrétnost lehce vyprchává....
navíc se domnívám, že ona nekritizuje označení homosexuál, ale spíš obsah tohoto pojmu, jak jej mnozí chápeme... v tom je rozdíl.
u toho druhého odstavce: ale tak pěkně jsi to zintegroval, v pořádku...zase v závislosti na tom, co se Greenová snaží sdělit, tak to trochu extremizuje...samozřejmě nelze vymazat vzorce chování, kterými se ženská energie manifestuje, spíš se snaží kritizovat stereotypy, který jsou v lidstvu chtě nechtě zakořeněný...o tom, jak se správná žena má chovat...
a omlouvat se nemusíš, nevím jak jiní, ale mě to vyhovuje ;)
Rudhyar podobně jako John Cage později shledal, že kamenem úrazu bývá egoismus, tvůrce, což se může projevovat rozmanitým způsobem od naproto příšerného sobeckého chování primadon, po stavění obřích orchestrů na provádění hudebních děl.
Cage to řešil vpuštěním náhodnosti do tvůrčího procesu, Rudhyar esotericky - tvůrce je prostředníkem, kterým procházejí transpersonální síly (typicky Mozart) Proto nemá být opravdový tvůrce na co být pyšný a povyšovat se, neboť je ve služdách vyššího celku a ne ve službách svých rozmarů. Samozřejmě i tvůrce má nárok na uspokojování svých potřeb.
Můžeme o tom rozjímat za aktuálního úplňku, který poznamenán sabiánskými symboly na toto téma.
Středověký malíř nepodepisoval svá díla, často ani jejich autory neznáme jménem: mist Vyšebrodského oltáře atd.
:) prostředníkem... čtu teď takovou knihu, kde se v příběhu objevují indiánští šamani... také takoví prostředníci, kteří se tak i chápali...
jaký je konkrétně prosím sabiánský symbol zítřejšího úplňku?
K tomu žádný design, nebo human design, žádné učení nepotřebujete, ta učení je potřeba prohlédnout - podívat se skrze ně, za ně, viz Pravda je země neschůdná - Truth is the pathless land (Džiddú Kršnamúrti)
Ale když kritizuju OBSAH pojmu,budu se snažit předejít nesprávnému pochopení přesným vyjádřením toho,co mi na tom vadí...neoznačím za nesmyslný samotný POJEM.
Ale chápu,že to psala žena a nemůžu chtít čistě racionální přístup.Jí stačí předpokládat jistou míru chápavosti a schopnost domyslet si...
Dělal jsem to tak taky,ale protože šťouralů se vždycky najde dost -LOL- ,snažím se jim to neulehčovat -PUH- ...možná tahle zkušenost z diskuzních for paní spisovatelku teprve čeká ;) -ZZZZ-