Astrológia a horoskopy -
Orgazmusu žien :)
Pokud je člověk učiněn k obrazu božímu, pak je dle písma logicky vzato žena celkem nikdo. Vlastně neexistuje. Anebo přinejmenším nestojí ani za řeč. Tedy za zmínku v písmu. Neboť vše tvoří bůh muž, bez ženy.
„ženy nechť v církvi mlčí.“ (1. Kor. 14,34).
Ale jako církev je podřízena Kristu, tak ženy mají být ve všem podřízeny svým mužům.“ (Korintským 11:3-5)
Vždyť muž není z ženy, nýbrž žena z muže. Muž přece nebyl stvořen pro ženu, ale žena pro muže.“(Korintským 11:7)
„Ženy nechť ve shromáždění mlčí. Nedovoluje se jim, aby mluvily, mají se podřizovat, jak to říká zákon (Korintským, 14.34)
„Dříve než ulehli, mužové toho města, muži sodomští, lid ze všech koutů, mladí i staří, obklíčili dům. Volali na Lota a řekli mu: „Kde máš ty muže, kteří k tobě této noci přišli? Vyveď nám je, abychom je poznali!“
Lot k nim vyšel ke vchodu, dveře však za sebou zavřel. Řekl: „Bratři moji, nedělejte prosím nic zlého. Hleďte mám dvě dcery, které muže nepoznaly. Jsem ochoten vám je vyvést a dělejte si s nim, co se vám zlíbí. Jenom nic nedělejte těmto mužům! Vešli přece do stínu mého přístřeší.“ (první kniha Mojžíšova, 19)
To je nám řečeno mimochodem, jako něco ne příliš podstatného, jelikož hlavním tématem celého příběhu je pohostinnost. Jak příběh pokračuje, dozvídáme se, jak „popadl ten muž svou družku a vyvedl jim ji ven. Obcovali s ní a zneužívali jí až do rána“, jak „se ta žena dovlekla zpět, zhroutila se u vchodu do domu muže, kde byl její pán,“ jak ten, když se vzbudil a „otevřel domovní dveře a vyšel, aby se vydal na cestu,“ zakopl o ni a přikázal: „Vstaň a půjdem!“ a jak nakonec, když zjistil, že je mrtvá, si naložil její tělo na osla a vydal se na cestu k domovu.
Kapitola 19 Kniha soudců.
Zde je jasné kupování a prodávání ženy jako jiného předmětu či zvířete. Jelikož dívka, která již není panna, nemá žádnou tržní hodnotu, a byla by tak pro otce břemenem, musí muž, který se o toto její zneuctění zasloužil, jejímu otci napravit škodu.
Toto poddanství ženy muži, chápání ženy jako mužova majetku, se objevuje v celé Bibli, především však ve Starém Zákoně. Toto prohlášení jen dokresluje obraz muže tehdejší společnosti, který je násilný, autoritářský a dominantní. -ROLL-
v nichž žena v biblických textech představuje ženskou stránku psyché každého člověka a muž stránku mužskou, Adam a Eva (Iš/a, Mužena) každého člověka
viz např. francouzská kabbalistka Annick de Souzenelle
Ženský pól bytí, aneb tečka za Adamovým žebrem
Symbolismus lidského těla
Jsme rozdvojeni - příběh Jonáše proroka, jenž ovládl svůj stín
Vnitřní Egypt aneb deset ran duše
Putovat s andělem
Co říká Annick o Lilith?
Podle mezopotámských mýtů i některých židovských gnostiků, kabalistů, mystiků, astrologů a spiritistů byla Lilith první žena. Tak jako Adam byla stvořena ze země.
Vypráví se, že spolu Adam a Lilith nedokázali žít v míru, neboť Lilith odmítla při souloži zaujmout polohu, při níž byla nucena ležet pod Adamem. Na jeho naléháni mu odpověděla: "Proč bych měla ležet pod tebou? I já jsem byla stvořena ze země a jsem ti rovna!"
A tak se jí chtěl Adam zmocnit násilím..
Alfabet Ješuy, syna Eleazara, syna Sírachova, (Alphabetum Siracidis, Othijoth ben Sira) Alfabet je anonymní středověký text připisovaný Ješuovi ben Sirovi viz Sírachovec.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lilith
„ženy nechť v církvi mlčí.“ (1. Kor. 14,34).
V pravoslávnej cirkvi, ktorá sa pokladá za najpôvodnejšiu z kresťanských cirkvi sa uctieva Sofia - múdrosť, ženský atribút Boha.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Sofiol%C3%B3gia
Poznáš Hagiu Sofiu? Je to chrám Božej svätej múdrosti. Alebo si pozri pravoslávne ikony ako často sa tento ženský obraz Boha na nich zobrazuje.
Je pravda, že čím ďalej na západ, tým sa z kresťanstva stráca ženskosť. V katolicizme je to už len Panenka Mária, ale ešte stále predstavuje božstvo, hoci v takej zúženej podobe. V protestantizme už ženský obraz Boha nehrá žiadnu úlohu.
Takže ono je to tak, že aj kresťanstvo je len odrazom spoločenstva, ktoré ho uctieva.
..Takže ono je to tak, že aj kresťanstvo je len odrazom spoločenstva, ktoré ho uctieva.
Právě bych řekl že spíše obráceně, čím východněji, tím postavení ženy ve společnosti těžší. Západní společnost postoupila v emancipaci žen celkem kupředu. Třeba evangelíci, protestanti už nemusí vnímat ženu jen jako plodící nástroj schopnou dosáhnou vykoupení jen skrze plození, je jim "dovoleno" užívat kondomy. -ROLL- -BIGEYE-
Môj názor je asi dosť od veci pre väčšinu, ale nemyslím si, že ženy sa majú zrovnoprávňovať s mužmi, konkurovať si, porovnávať sa a súťažiť.
Ženy by mali získať späť svoju pravú hodnotu a to podľa mňa západné myslenie nepozná vôbec.
Zrovnoprávnění přece vůbec neznamená konkurenci ani soutěž.
Naopak, zrovnoprávnění přece narovnává křivdy vzniklé soutěživostí mužů vůči ženám. Proč by ženy měly doplácet na to že nemají předpoklady být stejně agresivní jako muži? Jsou například lepší v pečlivosti a za to je muži adekvátně neocení. Jejich působení v oblastech kde jsou lepší ženy než muži zůstává bez povšimnutí zatímco muži si své výhody automaticky urvou. Jako dinosauři.
Nežijeme ve středověku ani pravěku a společnost se mění. Nelovíme mamuty.
Dnešní postavení ženy ve společnosti je už s biblickém modelem muži "poslušné ženy" nekompatibilní. Podle mně životaschopný konsenz je jen rovnoprávná dohoda v rámci podmínek v dané společnosti. Zrovnoprávnění postavení.