mesiac
Streda, 17.7.2019
Meniny má Bohuslav

Astrológia a horoskopy - 

Cheiron v native iba v napätí

púpavka
púpavka | 10.5.2019 21:06
V poslednom čase sa ku mne dostali znovu veci okolo Cheirona a ja som si uvedomila že ten môj v natívnom horoskope je dosť ťažký. Je v Kozorohu v 11 dome, v separačnej opozícií na Slnko a aplikačnej na Uran, v apl. kvinkunxe na Pluto a v apl. kvadratúre na Neptún.
Tak neviem či tie dlhodobé onemocnenia predsa len s tým nesúvisia, alebo je to inak?
dr. Faustroll
dr. Faustroll » púpavka | 12.5.2019 10:17
pokud se to projevuje nemocí, nejspíš se díky této nemoci máte možnost naučit něco nového, neboť Cheiron je v prvé řadě pedagog.
suhail
suhail » púpavka | 12.5.2019 10:22
za přečtení stojí kniha CHIRON náš vnitřní léčitel
autor Barbara Hand Clow
dr. Faustroll
dr. Faustroll » suhail | 12.5.2019 12:26
případně

Rudolf Starý: Cheiron, asklépiovská medicína a jungovská psychologie

jelikož je kniha ve fyzické podobě těžce dostupná, jde ji stahnout na stránkách nakladatelství Sagittarius

http://www.sagittarius-rs.cz/ke-sta382eniacute.html
púpavka
púpavka » dr. Faustroll | 12.5.2019 15:28
Ďakujem, ono to začalo tak natlakovo. Nechcela som zmeniť život lebo som chcela žiť v manželstve až ma to vohnalo do chorôb a choroba mi otvorila oči a ja som pochopila že to tak dalej nejde, že ja sama sebe ublížujem. Takže vtedy začali moje choroby.
Toto som písala pod tlakom informácií s ktorými som až tak veľmi nekorešpondovala. Chirona som vnimala ako učiteľa a vždy som to vnímala inak ako je vo väčšine písané že je to o chorobe a vnútornom zranení. Asi to neviem správne vysvetliť, ale nakoľko teraz som mala možnosť pozorovať čas kedy na ňom stojí Saturn Pluto a JU a mne sa znovu priťažilo v bolestiach na srdci. Ja viem že to sú skôr bolesti duše, smútok a bôľ. Preto som sa naň viac pozrela a je to dosť prekvapujúce že nema žiaden priaznivý aspekt. V Kozorohu mám iba Cheiron a SU.
Skúsim pozrieť knihu,
púpavka
púpavka » dr. Faustroll | 13.5.2019 06:31
No tak nakoniec som prišla na to že knihu mám doma, tam som vysvetlenie nenašla, teda nenašla na tie otázky z astrologického hľadiska.
dr. Faustroll
dr. Faustroll » púpavka | 14.5.2019 09:37
zkuste tedy Markus Jehle Atrologie v poradenské činnosti, nebo také Tranzity od něj, ten o Cheironovi píše
suhail
suhail » dr. Faustroll | 14.5.2019 10:10
Tranzity od Jehleho znám používám a popisuje to pěkně srozumitelně takže i já také doporucuji kouknout přečíst...
púpavka
púpavka » dr. Faustroll | 14.5.2019 10:18
dakujem
simetra
simetra » dr. Faustroll | 14.5.2019 12:36
V odkaze, ktorý ste tu vložil, v publikácii Cheirón, asklépiovská medicína a jungovská psychoterapie som našla tento citát a zaujíma ma, ako si ho vykladáte Vy, pán Turnovský, ak teda máte záujem sa k tomu vyjadriť, tak ďakujem...

" Jsme hříšní nejen proto, že jsme jedli ze stromu poznání, ale i proto, že jsme dosud nejedli ze stromu života. Stav, v němž se nacházíme, je hříšný nezávisle na vině."

Franz Kafka
dr. Faustroll
dr. Faustroll » simetra | 14.5.2019 14:30
jde o to, z jakého období života Kafkova tento citát pochází, jeho náboženský život v judaismu procházel vývojem

Židé mají stromy u veliké úctě, v 5. knize Mojžíšově je přímo zakázáno ničit stromy i když patří nepříteli, je to symbol života, Hospodin je bůh živých. V zahradě Eden stojí dva stromy, strom života a strom poznání, strom života bývá metaforou jak pro zdroj života tj, život jako takový, nebo je tím myšlena Moudrost, která byla u Hospodina od počátku, ještě před stvořením, stromem života se také myslívá základní obrazec kabbaly tvořený deseti sefirotami.

U Kafky nacházíme pocit absurdity situace do níž člověk vržen narozením. Je to vina, kterou způsobila lidská zvědavost potresstaná vyhnáním Adama a Evy z ráje, tedy vstupem lidstva do světa hmotného. Se všemi jeho peripetiemi. Čtyři andělé hlídají stro života, aby k němu nemohl svévolník, který by ho zkazil, zneužil atd.

Ke stromu života vede cesta studia Moudrosti, Tóry (i jejím symbolem je strom života), svatých spisů kabbaly, Sefer Jeziry, Zoharu, Talmudu atd.

Křesťané to mají narozdíl od židů jednodušší, mohou následovat Krista, ten také je stromem života.
dr. Faustroll
dr. Faustroll » simetra | 14.5.2019 15:00
mně ten citát Kafky přiomíná interpretaci biologa a renezanční osoby prof. Zdeňka Neubauera v drobné a vzácné knížky Boshův triptych (Zahrada pozemských rozkoší)v zrcadle Písma. Ráj je tu zárodečný stav člověka (každého z nás) člověk (každý z nás) pak vstupuje do světa fyzického bytí, přírody, když je dostatečně zralý odchází z domova do světa, do přírody, jako příroda i my žijeme, rodíme se, rosteme, množíme se, jsem na vrcholu sil, uvadáme a umíráme. Strom života je symbolem Života jako zdroje procesu Bytí. Je tu bipolarita Bytí a Nebytí. Jde o jednotu síly vegetativní charakterizovanou rozmnožováním a genetickou pamětí, animální určenou duší a subjektivní perspektivou a partnerskou, pnutím k druhému člověku, vnímáním jeho perspektivy. (citace z doslovu Dominiky Grygarové k Neubauerově knížce)


Dva stromy, strom poznání gnoseologie (poznávání, mentální činnosti, noosféra, tedy i spiritualia) a ontologie (bytí, žití)

Vyvrácení stromu života by uvedlo stvoření opět do nebytí, proto musí být chráněn, má být ovšem užíváno jeho darů. Jde samozřejmě o archetypové obrazy, které se promítají do života, nebo ho dokonce formují.
simetra
simetra » dr. Faustroll | 25.5.2019 07:52
Je zaujímavý gnostický výklad o strome poznania a hadovi -

- motiv hada na stromu poznání (Genesis). Protože se jedná o fíkovník (ficus religiosa), uctívaný strom buddhistů, a protože Židé prokazatelně nazývali gnostiky "hady" ("Naasejci", "Ofité"), je “hadem”, rozdávajícím pod stromem plody poznání, zřetelně myšlen Buddha a celá gnostická škola, jehož učení je tak v Bibli odmítnuto. Tento poznatek plně potvrzují i pasáže v Novém zákoně, kde židovský Ježíš proklíná fíkovník, aby "uschnul a více neplodil" (Mt.21,19-20) - tj. aby buddhismus přestal působit a byl nahrazen židokřesťanstvím - a také ve všech synoptických evangeliích se nacházející proklínání Buddhy coby “askety v zemi gadarénské” (buddhistická Gandhara), který “se osvobodil ze všech pout” a je “běsem posedlý” (Mt. 8,28-34; Mk. 5,1-21; Lk. 8,26-39) a kterého právě židovský spasitel zachraňuje z jeho "běsu".
dr. Faustroll
dr. Faustroll » simetra | 25.5.2019 10:32
on se dokonce i Ježíš Kristus nazývá Starým Hadem podle povýšení bronzového hada ochránce při putování pouští ve Starém zákoně.

https://www.zderaz.cz/seznam-kazani/81-vyvyseni-bronzoveho-hada
dr. Faustroll
dr. Faustroll » simetra | 26.5.2019 10:42
Myslím, že Vaše interpretace je poněkud odvížná. země gadarénská se nachází v okolí města Gadary u jezera Galilejského.

"Asketu v zemi gadarénské, který se osvobodil ze všech pout" jsem v Markovi nenašel, našel jsem pouze posedlého nečistým duchem, který přebýval v hrobech a nikdo ho nedokázal spoutat". Nečistého ducha jménem Legie (Pluk) neboť jich bylo mnoho, JK posílá do vepřů pasoucích se opodál.

Myslíte, že buddhisté by žili v hrobech a zraňovali se kameny? To je přece spíše brahmánská praxe asketů, kterou Buddha odmítl.

Je tu zajímavá analogie a to Avalókitéšvara:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Avalókitéšvara

Ostatně Claude Lévi-Strauss v Smutných tropech lituje, že se islám vklínil mezi křesťanství a buddhismus: str. 284 1. české vydání Odeon 1966
dr. Faustroll
dr. Faustroll » simetra | 26.5.2019 13:30
tady je docela pěkná exegeze podobenství o prokletém fíkovníku:

https://www.bibletv.cz/pribehy-z-bible/36400-podobenstvi-o-fikovniku
simetra
simetra » dr. Faustroll | 26.5.2019 17:34
Máte pravdu, preverila som to, nie je to tam uvedené presne v znení “askety v zemi gadarénské”.
Čerpala som z prekladov Jána Kozáka, gnostik, ktorý sa vyjadruje o Bibbli doslova ako o podvode https://www.youtube.com/watch?v=oss7uT7ExrI.

Ján Kozák čerpá hlavne z textov nájdených v Nag Hammadí. Nemám v tom stále jasno, snažím sa v tom zorientovať, možno Kozák tým “askety v zemi gadarénské” nemal na mysli presný citát z Biblie, ale chcel tým niečo objasniť, vyjadriť. Vložím niečo z jeho textov, ktoré som našla na jeho stránke.

"Z textu nalezených v Nag Hammadí je totiž zcela jasně prokazatelné, že židé, které právě tzv. ” barbelognoze“ anebo také” sethovská gnoze“ kvůli jejich činosti nazývala ” duchem nápodoby“ a považovala je za svého úhlavního nepřítele, složili během času celou řadu spisu, ve kterých přejatými termíny napodobovali gnostické spisy, avšak měnili jejich smysl tak, aby ”spásným rodem“ nebyli gnostici, nýbrž židé sami a jejich náboženská tradice.

Právě totiž v barbelognozi, ke které se Jidášovo evangelium
klamně hlásí, můžeme najít ty nejostřejší výtky a obvinění vůči
židům a jejich náboženství. Gnostik Jan např. ve svém Tajném
spisu (NHC II,1; III,1; IV,1 - viz Příběh o povstání hada, Bibl.
gnostica 1996, str. 66-88) říká o židech toto:

Neboť jejich blaho je hořké a jejich krása je neslušná. Jejich
blahem je podvod a jejich ”
stromem“je nepřátelství. Jejich plodem je jed, vůči kterému není léku a jejich sliby jsou pro člověka
smrtí. Jejich strom ale byl zasazen coby ”
strom života“. A já vám
zvěstuji tajemství jejich života: Je to jejich duch nápodoby (sic!),
který z nich pochází, aby clověka zvrátil a aby on nepoznal svou
úplnost. Onen strom je zřízen následovně: jeho kořeny jsou hořké,
jeho větve jsou stínem smrti, jeho listy jsou nenávist a podvod,
jeho míza (dosl. ”
tuk“) je pomazání (posvěcení) špatnosti a jeho
plodem je žádost smrti. Jeho símě pije od těch, kteří ho chutnají
a spodní svět je jejich bydliště.
Strom ale, který je od nich nazýván ”
poznání dobrého a zlého“, to je První Poznání Světla, kvůli kterému byl vydán rozkaz,
aby se z něj nic nejedlo, to jest, aby se mu nenaslouchalo, protože
tento rozkaz je vydán proti clověku, aby se nedíval vzhůru po svém
naplnění a nezpozoroval hanbu své nedokončenosti. Já ale (tj.
pravý Kristus, nazývaný v Bibli ”
hadem“) je (tj. Adama a Evu)
přivedl k tomu, aby jedli!“.
no a ako si to urobil

Ďalej tvrdí napríklad..."Židokřesťanství je proto možné označit za noční či lunetickou reflexi původního “slunečního” gnosticko-křesťanského kultu.

http://gnostica.sweb.cz/zidokr.html
dr. Faustroll
dr. Faustroll » simetra | 27.5.2019 15:30
Nic proti kritice jakéhokoli náboženství, ale mělo by se to dělat pořádně. Tzn. citovat text a pak nabídnout svoji interpretaci. Pan Kozák svoji interpretaci vydává za původní text.
púpavka
púpavka » púpavka | 29.5.2019 07:06
Nuž veru ani po čase som sa nedostala k nejakým závažnejším informaciam o Cheironovi, všetko iba to čo sa píše na všetkých weboch.
Magnician
Magnician » púpavka | 29.5.2019 15:24
mne sa vidí akoby mi bol raz zaúradoval a utrpel som riadne zranenie,,ale to fyzické,netuším však,že či má v tom prsty alebo nie
Stránka:
1 2
 

Počítam horoskop... Počítam horoskop...